Je len ráno, ty by si mala byť pekne odpočinutá, no namiesto toho stále zívaš a nemáš chuť do ničoho sa púšťať? Ak počas dňa často pociťuješ únavu, môže to byť predzvesťou rôznych zdravotných problémov, ktoré by si mala konzultovať so svojím lekárom.

Nechceme ťa ale strašiť a na začiatok môže pomôcť aj to, keď zmeníš niektoré veci vo svojom živote, kvôli ktorým môžeš únavu pociťovať tiež. Sama časom uvidíš, či sa tvoje problémy zlepšili, alebo nie.

Nekvalitný spánok

Spánok je dôležitý a budeme sa zase opakovať, mala by si spať aspoň tých 7 až 8 hodín denne. Ako dlho by si mala spávať v závislosti od svojho veku, si môžeš prečítať v našom staršom článku. Okrem dĺžky by si sa mala zamerať aj na jeho kvalitu.

Aspoň hodinu pred spaním by si sa nemala pozerať do mobilu, tabletu či počítača, pretože modré svetlo, ktoré zariadenia vyžarujú, znižujú kvalitu tvojho spánku. Taktiež je dobré chodievať do postele v rovnaký čas a v izbe by si nemala mať príliš teplo.

Málo cvičenia

Veľa ľudí žije v omyle, že vďaka cvičeniu sme viac unavení, pretože nás vyšťaví. Opak je však pravdou. Počas cvičenia sa nám do tela vyplavujú endorfíny, ktoré nám pomáhajú nemyslieť na negatívne veci a dodávajú nám viac energie. Ak sa teda nechceš cítiť unavene, hneď ráno si chvíľu zacvič a uvidíš, že ti to dodá tú správnu energiu na správny štart dňa.

Málo vody a kvalitného jedla

Možno sa tiež budeme opakovať, ale denne by si mala vypiť približne 2 až 3 litre vody, ak sa venuješ nejakej športovej aktivite, tak aj viac. Zo svojho jedálnička by si mala vylúčiť ťažké a nezdravé jedlá či sladkosti. Ak málo piješ a zle sa stravuješ, nemôžeš sa potom čudovať, že si počas dňa unavená. Z nezdravých potravín len ťažko získaš potrebnú energiu.

Negatívne myšlienky a stres

Ak nie si v psychickej pohode, často to vplýva aj na tvoj fyzický výkon a zdravie. Mala by si prestať myslieť negatívne a mala by si sa menej stresovať. V prvom rade by si mala hľadať dôvod svojich negatívnych pocitov, aby si sa ich ľahšie zbavila.

Alkohol a fajčenie

Užívanie alkoholu a fajčenie môžu spôsobovať menej kvalitný spánok. A ako sme už na začiatku uviedli, zdravý spánok je kľúčom k všetkému. Ak sa týchto nerestí nedokážeš vzdať úplne, pokús sa ich obmedziť aspoň hodinku-dve pred tým, ako chceš ísť spať.

Prihlasujem do newslettera...

Dostávaj najlepšie novinky z Odzadu

Prihlásením sa do newslettera súhlasíte s podmienkami ochrany súkromia.