Smútok je súčasťou života. Dnes je v kurze „positive thinking“ a každý chce byť neustále šťastný bez toho, aby sa musel nejako extra snažiť. Potom v sebe dusí svoje problémy a pocity a môže sa stať, že je len viac depresívnejší a vlastne ani nevie prečo. 

Smútok by si nemala potlačiť, ale prijať a nechať ho, aby si si s ním mohla isté veci dať dokopy a aby ťa neskôr aj opustil. Je fajn, že chceš byť neustále šťastná, no toto nie je tá správna cesta.

Hovor o svojom probléme. Povedz o tom človeku, ktorému dôveruješ a kto by ti reálne mohol pomôcť. Ak však cítiš, že si jediná osoba, ktorej môžeš ty pomôcť, pokojne sa podeľ o svoje skúsenosti, vypočuj si rady a zober si z toho to podstatné. Nikto nie je dokonalý a ver mi, že veľa ľudí má podobné, ak nie aj horšie problémy.

Daj ho na papier. Keď sa pre smútok začínaš pozerať na život negatívne, pokús sa dať svoje pocity na papier. Napíš si všetko, čo ťa trápi a ako by si to chcela zmeniť a predchádzať tomu do budúcna.

Nikdy sa nesnaž zdvihnúť si silou mocou náladu. Ver mi, že by to len oddialilo tvoje trápenie, ktorým si musíš nevyhnutne prejsť. Musíš sa zamyslieť nad tým, kto si, aká chceš byť, ale nie si. Vyplač sa, je to úplne v poriadku.

zdroj: pexels.com

„Vždy, keď je niekto na dne, stojím pri ňom a pomáham mu. Ale málokto vie, že potom prídem domov, zavriem sa v izbe a plačem.“ – z filmu Charlieho malé tajomstvá

Môžeš sa pozviechať z akéhokoľvek neúspechu. Môžeš samu seba úplne pretvoriť. Nič nie je večné. Nie si zaseknutá. Máš na výber.

Môžeš si vybrať nové myšlienky. Niečo nové sa naučiť. Môžeš si vytvoriť nové návyky. Ide o to, či sa dnes rozhodneš, že začneš odznova a už nikdy sa neobzrieš späť.

Smútok a prehry sú súčasťou života. Prejdi si tým a pouč sa.

Prihlasujem do newslettera...

Dostávaj najlepšie novinky z Odzadu

Prihlásením sa do newslettera súhlasíte s podmienkami ochrany súkromia.