Rozhodla si sa stravovať zdravšie ako doteraz, ale z nejakého dôvodu nevidíš výsledky. Myslím si, že takúto situáciu už každá z nás zažila. Väčšinou je problém v tom, že ješ zdravé veci, ale v zlý čas.

Jedným takýmto „jedlom“ je banán. Ak si si občas dala na raňajky banán, ako ľahké a rýchle raňajky, musím ťa sklamať. Áno, je síce zdravý, ale nie v každej časti dňa je dobrý pre tvoj žalúdok.

Výskumy ukázali, že toto žlté ovocie, ako raňajšie jedlo, môže sabotovať celú tvoju celodennú snahu. Keď som toto zistila, bola som naozaj prekvapená. Uvedomila som si, že možno 4 moje raňajky z týždňa obsahujú banán – či už v palacinke, smoothie alebo iba tak samotný.

Odborník na výživu Dr. Daryl Gioffre nedávno informoval o tom, prečo sú banány nevhodné na raňajky. Tvrdí, že najmä kvôli ich vysokému obsahu draslíka, horčíka a vlákniny.

Dr. Gioffre taktiež poukázal na to, že banány nie sú najlepšie občerstvenie pre udržanie tvojho tráviaceho systému. Keď cukor zješ v akejkoľvek forme, podporuje proces kvasenia, ako napríklad pivo a víno, a premení sa na kyselinu v tvojom tele. Tento proces dokáže zamestnať tvoj tráviaci systém na veľmi dlhú dobu a ako všetky vieme, cukru má banán naozaj dosť.

Neboj sa, nemusíš vymazať banány zo svojho jedálnička úplne. Stačí, ak začneš jesť svoje obľúbené žlté ovocie na desiatu (prípadne neskôr) a s niečím, čo bude neutralizovať kyseliny, ako napríklad zdravý tuk 🙂 Tento jednoduchý trik ti pomôže urobiť s banánu naozajsnú zdravú mňamku.

 

foto: tumblr