Jeden z najatraktívnejších joga cvikov je určite stojka na hlave a teraz sa ju môžeš naučiť aj ty. Možno sa ti to nepodarí za deň – všetko bude záležať v akej fit kondícii sa práve nachádzaš. Nenechaj sa však odradiť, uvidíš, že pri každodennom skúšaní to dá aj väčšie drevo, pričom vôbec nezáleží vôbec na tom, koľko vážiš. Všetko je to len vec dobrej stability.

Nájdi si pohodlné miesto, kde budeš mať potrebný priestor a kľud. Dôležité je zaobstarať si dobrý základ pre hlavu a ruky, ktorý bude pevný, protišmykový a zároveň ťa nebude tlačiť (najideálnejšia je joga podložka, prípadne väčší koberec).

Kľakni si na zem a lakte si chyť dlaňami. Toto bude tvoja potrebná šírka na udržanie dobrej stability.

stojka na hlave_1

Následne si polož hlavu a dlaňami si ju podopri – daj pozor, aby si si nemačkala prsty. Tie by mali byť uvoľnené, aby sa dobre rozložila váha na tvoje predlaktie a smerovala od zápästia k lakťom, pretože celé zaťaženie hmotnosťou by nemala držať iba hlava.

Zdvihni zadok, narovnaj nohy, pričom stojíš na prstoch. Pritiahni svoje ľavé koleno k hrudi, zatiaľ čo stojíš na pravej nohe (prstoch) a spevňuješ brucho. Takto vydrž aspoň 5 – 10 nádychov. Zopakuj to isté aj na druhú stranu. Toto by malo posilniť tvoje brušné svalstvo.

Opakuj tento cvik dovtedy, pokiaľ nebudeš cítiť, že noha na ktorej stojíš akoby začala „plávať“ – budeš cítiť ľahkosť a potrebu ju zdvihnúť. Toto môžeš skúšať aj pár dní, až pokiaľ sa nezačneš cítiť pohodlne. Keď budeš cítiť stabilitu, neboj sa posunúť boky vyššie nad plecia.

stojka na hlave_2

Keď príde konečne na teba pocit, že chceš dvihnúť aj druhú nohu, ktorou sa podopieraš, pomaly to urob a vydrž aspoň pár nádychov. Posilňuj pritom najmä brušné svalstvo – to musí byť najpevnejšie.

Toto opakuj taktiež dovtedy, kým sa nebudeš v tejto polohe cítiť stabilne a pohodlne. Následne sa pokús zdvihnúť kolená vyššie, pričom narovnávaš chrbát a boky posúvaš nad plecia. V tejto polohe vydrž pár nádychov. Najdôležitejšie v tejto polohe ja stále zaťahovať brušné svalstvo, ktoré ti najviac bude pomáhať udržovať stabilitu.

stojka na hlave_3

Keď sa cítiš byť pripravená, pomaly dvíhaj nohy k stropu, boky dávaj pomaly nad plecia a chodidlá nad boky. Spevni nohy, aby sa ti nekývali a netriasli, čím by ti narúšali stabilitu. Vydrž aspoň pár nádychov.

stojka na hlave_4

Hotovo – práve si zvládla stojku a začala si byť jogínkou!

 

/zdroj a foto: bodyrock.tv, demonštrácia od Summer Perez (@summerperez)/