Tipy of fitness trénera

Premýšľaš nad tým, že by si sa konečne pustila do toho cvičenia, ibaže nevieš, ktoré by bolo pre teba to najvhodnejšie? Nesprávna voľba by ti mohla priniesť viac problémov ako úžitku, preto je dobré nechať si poradiť. Máme pre teba overené tipy od fitness trénera Tomáša Pošvanca z Pošvanc Fitness, ktorý ťa naučí, ako na to. 

Podľa Tomáša je dôležité zamerať sa najprv na možnosti, ktoré naše telo má a dokáže fyzicky zvládnuť. Na začiatok si môžeš nájsť trénera alebo fyzioterapeuta, ktorý urobí podrobnú pohybovú diagnostiku, aby si vedela, na čom si. Ak ale nemáš dostatok finančných prostriedkov alebo to chceš zvládnuť sama, musíš jednoducho navnímať svoje obmedzenia. Môžeš si odpovedať napríklad na tieto otázky:

  • Ako sa cítim z pohľadu energie počas dňa?
  • Mám nejaké bolesti? Kde, kedy a aké veľké?
  • V čom sa cítim byť najslabšia?

„Po zodpovedaní týchto otázok sa potrebujeme zamerať na cvičenia, ktoré robia nápravu a až potom, keď sa nám podarí postupne adaptovať na záťaž, sa vieme sústrediť na vyššiu intenzitu tréningu. Istotou v počiatočnej fáze tréningu sú cvičenia zamerané na tzv. CORE, alebo stred tela, ktorými by sme mali začínať tréning a v postupnosti zo stredu potom zaťažovať aj periférie.

Je potrebné sa však učiť správne dýchať a dbať na dobrú techniku pri cvičeniach na CORE. Príklad môžu byť polohy mŕtveho chrobáka, alebo varianty ľahšieho planku,“ prezradil nám skúsený fitness tréner.

Fitness tréner
zdroj: Instagram/posvanc_fitness

Fitko alebo vonkajšie aktivity?

Určite ťa zaujíma aj to, či je potrebné kúpiť si hneď permanentku do fitka alebo môžeš cvičiť aj vonku. Podľa Tomáša je dobré tieto aktivity kombinovať. Nemali by sme podceňovať silový tréning, ktorý dostaneš práve vo fitness centre. Taktiež tam máš komunitu ľudí, s ktorými sa môžete vzájomne motivovať.

Na druhej strane pobyt v prírode môže mať pozitívny vplyv aj na tvoju psychiku a môže pôsobiť ako balzam na dušu. Ak je teda pekné počasie, zacvič si vonku, no sem-tam zbehni aj do fitka.

Čo sa týka množstva aktivít, podstatné je, aby si sa cítila dobre a aby ti to vyhovovalo. Z cvičenia by si mala mať radosť a nemala by si sa „prepaľovať“. Každý môže mať túto hranicu nastavenú inak, preto je len na tebe, či sa budeš venovať iba jednému druhu cvičenia alebo po troškách budeš objavovať aj iné.

Nezabúdaj na to, že nesprávne zvolené cvičenie môže spôsobiť aj zdravotné problémy.

Pokračovanie článku nájdeš na ďalšej strane.

Mohlo by sa ti páčiť

Viac z kategórieFitness