Nedávno som na Facebooku videla zaujímavý obrázok. Zobrazoval mladú ženu a to, ako sa cíti počas mesačného cyklu. Prvý obrázok – tyždeň pred menzesom – žerie všetko, čo jej príde pod ruku. Druhý obrázok – pár dní pred menzesom – žena plače. Tretí obrázok – menštruácia prišla, žena vrieska. A posledný obrázok zobrazoval vysmiatu ženu po menštruácii… Už dávno som nevidela nič trefnejšie.

Neviem ako vy, ale ja sa cítim presne takto. Po perióde šťastná, silná a nadržaná až do ovulácie, kedy bezprostredne po nej nastane prudký pokles nálady aj sily. Týždeň pred červenou sa mi striedajú nálady typu: „zabijem niekoho „alebo „prečo ma nikto nemá rád?“ So samotnou menštruáciu príde často uvoľnenie, no takisto to môže byť aj mrzutosť, náladovosť, únava až nevoľnosť. Mnohé z nás by sme hlavne prvé dva dni najradšej preležali v posteli s kadejakými maškrtami poruke, o ktoré by sme počas iných dní cyklu ani nezakopli. Nálada na bode mrazu, proste každá rozumieme, čo sa myslí, keď niekto povie: dostala som to… Zamysleli ste sa ale nad tým, že to tak vôbec nemusí byť? Menštruácia sa nenazýva „našimi dňami“ len tak náhodou. Máme možnosť a príroda nám ju dáva každý mesiac, urobiť niečo špeciálne iba pre seba. Je to jedinečná príležitosť. A čo také by sme mohli robiť, aby sme sa cítili fajn? Prišla som na zopár činností, ktoré sa mi na to perfektne hodia. Posúďte samy.
elite-daily-bonninstudio-roommatesfoto: elitedaily.com

  1. Naozaj si dopraj oddych. Tvoje telo to práve vtedy potrebuje ako soľ. Počúvaj ho a zbytočne sa nepresiľuj.
  2.  Buď trocha sama… Menzes je skvelá príležitosť ako byť sama so sebou a zistiť niečo o svojich túžbach, ambíciách, radostiach a starostiach. Skrátka a dobre, ideálny čas na poriadok v hlave a duši.
  3. Pozeraj smutné filmy alebo akčné drámy. To závisí od druhu tvojej nálady, či je depresívna alebo adrenalínová.
  4.  Buď so ženami. Sexovať pravdepodobne nebudeš , tak daj večer frajerovi pokoj a choď s kamoškami von. No áno, je to tak…
  5.  Dopraj si maškrtu, najlepšie vo forme tmavej čokolády, tá dodá telu potrebný horčík. Aj keď všetky vieme, že to neostane iba pri tom:-)
  6.  Namiesto cvičenia a telesných aktivít sa teraz venuj svojej duši a celkove vnútru. Vieme o čo ide, každá máme niečo svoje. Čítame, zájdeme na omšu či len tak pokecať s niekým na kávu. Výsledok – lepší pocit je badateľný.
  7. Choď na masáž, ku kozmetičke alebo si doma urob po ťažkom dni kúpeľ nôh v morskej soli, a potom si nalakuj nechty. Tieto, možno pre niekoho obyčajné radosti naberú práve počas menzesu na váhe a zaručene ti urobia veľmi dobre.Pokiaľ ti napadne nejaká ďalšia činnosť, ktorú sa hodí vykonávať práve počas menštruácie, môžeš sa s nami podeliť. Ako pri všetkom v živote aj tu platí, že je iba na nás, ako sa budeme cítiť počas „našich dní“. Nikde nie je totiž napísané, že práve ony nemôžu byť tie najkrajšie v mesiaci.

    foto: elitedaily.com