Už dlhší čas sa zaujímam o zdravú stravu, avšak nie som žiaden odborník, to si nedovolím tvrdiť. No rozhodne som si prešla už všeličím čo sa stravovania týka, zvykla som počúvať nezmyselné rady, riadiť sa trendy diétami, ktoré mali zaručiť sexy telo, no napokon z toho vznikol extrémny jojo efekt, odvodňovacie kúry a hromada ďalších hlúpych odporúčaní…

Odzadu.sk
Staň sa blogerkou

Takže milé slečny, týmto článkom by som vám chcela povedať, počúvajte hlavne svoje telo a nikdy nehladujte. Jedzte to, o čom ste presvedčené, že vám prospieva a v neposlednom rade nevynechajte ani jednu telu dôležitú zložku!

Taktiež vám týmto článkom prinášam pár vlastných receptov, ktoré začnem onedlho pridávať aj na moju FB stránku Do More Be More by Vanessa, no predtým ako prejdem k receptíkom, vám chcem odovzdať pár vlastných dobrých tipov resp. zásad, ktoré sú u mňa na dennom poriadku a nedám na ne dopustiť.

Sú jednoduché a najmä vďaka ním môžete získať vysnenú postavu 🙂
1.  Dbať na pitný režim – každý deň vypiť minimálne 2-3 litre neperlivej vody (v letných horúcich dňoch raz toľko!)
2. Jesť len KOMPLEXNÉ sacharidy a po 16. hodine sa im vyhýbať (odporúčam raz do dňa, ja sacharidy preferujem najviac na raňajky 🙂 kedže raňajky sú najdôležitejšia časť dňa a nemali by ste ich vynechávať)
3. Piť zelený čaj (Vyskúšala som už viac zelených čajov no musím povedať, že najlepší je
Mistral – Green Tea Sencha, odporúčam ho piť večer pred spaním)
4. Dostatočný spánok (chodievaj spať skôr, najneskôr o 22.hod., zobudíš sa nielen plná energie ale aj krajšia, spánok okrem iného vplýva aj na pleť)
5. Ak cvičíš tak sa pred cvičením obal do fólie (fóliu odporúčam na brucho a kto potrebuje pokojne môže aj na stehná alebo zadok)

Takže toto by bolo mojich 5 zásad, teraz vám ukážem, ako by mal vyzerať správny zdravý jedálniček na celý deň resp. takto nejako aspoň vyzerá u mňa 🙂 a kedže zvyknem jedávať 3x do dňa, predstavím vám svoje 3 obľúbené jedlá :). Ak sa vám však 3x zdá málo, pokojne zaraďte aj nejaký snack v podobe ovocia, orieškov, protein bar, atď…

RAŇAJKY
och tie úžasné raňajky…

zdroj: Vanessa Salvet

Ako aj sebe vytvoriť takéto úžasné raňajky vytvorené mojou fantáziou? 🙂
Potrebujeme:
– Hrsť jemných ovsených vločiek (odporúčam Emco)
– Agáve sirup (môžeš nahradiť medom)
– Lesné ovocie (aké máš najradšej, ja som tentokrát zvolila čerstvé jahody, ale ak obľubuješ napr. banán pokojne ho tam pridaj :), cez zimu preferujem mrazené ovocie)
– Biely jogurt ( odporúčam Zvolenský alebo Grécky 0%, rada kombinujem tieto dva)
– 100% Arašidové maslo alebo podrvené mandle
– Hrudkovaný tvaroh (ľubovolné)
– Mletá škorica (ľubovolné)

Postup:
Na spodok misky si natrieme tenkú vrstvu jogurtu, pridáme štipku mletej škorice, nakrájané jahody, agáve sirup, vločky, ktoré si pred pridaním upražíme, dáme do hrnca a na jemnom ohni miešame, kým nebudú teplé. Potom ich pridáme ako ďalšiu vrstvu a takto pokračujeme až kým nemáme plnú misku :). Do strednej vrstvy môžeme pridať hrsť tvarohu a na vrchnú (poslednú vrstvu) lyžičku arašidového masla (ak robíme variantu s orieškami tie pridáme do každej vrstvy, arašidové maslo len na vrch.

OBED:
…božské sójové cestoviny plné živín 🙂

Zdroj: Vanessa Salvet

Potrebujeme:
– 1 sáčok MaxSport Green Soybean Fettuccine
– 3 cukety
– 1 balíček cherry paradajok
– 1 balíček baby špenátu
– 2 strúčiky cesnaku
– tofu natural
– sušená bazalka, morská soľ

Postup: Cestoviny si uvaríme podľa inštrukcií na zadnej strane sáčku cestovín. Cuketu a paradajky umyjeme, následne cuketu ošúpeme a narežeme na malé časti. Paradajky prerežeme na polovicu. Na panvicu si dáme kúsok oliv.oleja, pridáme nastrúhaný cesnak, baby špenát a popražíme, neskôr pridáme nakrájanu cuketu, paradajky, a korenie v podobe bazalky a soli. Na druhej (najlepšie grilovacej) panvici si ugrilujeme tofu, ktoré ešte pred grilovaním narežeme na hrubšie plátky a okoreníme bazalkou prípadne aj soľou. Hotovo 🙂 už len naservírovať. Dobrú chuť.

VEČERA:
…šalátik, milujem ťa!

Zdroj: Vanessa Salvet

 Moja večera sa väčšinou skladá z jednoducho uvarenej zeleniny prípadne zo šalátov, najradšej mám grécky, no tentokrát som sa rozhodla pre kurací.
Myslím, že recept netreba nejak rozpisovať tak napíšem len ingrediencie ktoré som použila:
– kuracie prsia
– uhorka
– ľadový šalát
– paradajky
– paprika (najviac preferujem červenú sladkú, dodá super chuť)
Všetko nakrájame, mäsko usmažíme na oliv.oleji…

Prajem príjemne varenie.

-Vaša Vanessa 🙂