Ako sa odpútať od zlých myšlenok

Každá ich máme. Niektoré z nás sa nimi trápia len málokedy, iné ich prežívajú viac, než je potrebné. Nevedia, ako sa odpútať od negatívnych myšlienok, ktorými sa zbytočne ničia. Ničia svoju psychiku, dušu, no aj srdce. A pritom nie je tak ťažké zahodiť ich za hlavu. Otázka znie, či to naozaj chceš.

Sme rôzne osobnosti, preto sa inak vyrovnávame s rovnakými situáciami. Niektoré ženy si všetko berú až príliš k srdcu, iné na to zabudnú v priebehu niekoľkých minút. Ak patríš do skupiny tých, ktoré sa trápia kvôli každej maličkosti a nedokážu na negatívne veci prestať myslieť, mala by si na sebe zapracovať. Nechceš predsa, aby si celý život trávila ako zničený človek, keď to tak vôbec nemusí byť.

Ako sa odpútať od neustáleho premýšľania a trápenia nad vecami, ktoré nie sú príjemné?

Polož si tieto otázky

Môžem tento problém vyriešiť ja? Môžem zmeniť to, čo sa stalo? Naozaj to ovplyvňuje môj život? Bude mi na tom záležať aj o 3 roky? Ak si na tieto otázky odpovieš 4x nie, potom ti je snáď jasné, že to nie je nič, čomu by si mala venovať svoju pozornosť.

Nikto iný to za teba nespraví. Ty si musíš povedať dosť a nedovoliť hlave, aby sa trápila nad vecami, ktoré ťa nedefinujú a ani nijak nezasahujú do tvojho bytia. Ak sa však nájdu odpovede “áno”, musíš spraviť potrebné kroky na to, aby si to konečne zmenila.

Pracuj na svojej duševnej pohode

Myseľ a duša, to je jedno dôležité prepojenie. Ak sa vo svojom vnútri neustále trápiš, je čas, aby si sa venovala aktivitám, ktoré ti pomôžu nájsť pokoj.

Nehanbi sa osloviť psychológa, je to lekár, ako každý iný. Človek, ktorému sa môžeš otvoriť a nebude ťa súdiť. Práve naopak, možno príde na to, kde tvoje problémy vznikli. Ak sa stále návštevy psychológa bojíš, prečítaj si aj náš starší článok. Objasní ti, ako sa pripraviť na prvé sedenie so psychológom a čo môžeš očakávať.

Venuj sa meditácii, športuj, prechádzaj sa v prírode, čítaj knihy, maľuj, jednoducho rob aspoň hodinku denne to, čo ťa upokojí a navodí pocit šťastia.

Zamestnaj sa pred spánkom

Zrejme toto bude aj tvoj prípad, pretože väčšina ľudí premýšľa nad životom a rôznymi problémami vo chvíli, keď si ľahne do postele. Preto by si mala mať vlastný režim, ktorý ti nedovolí byť hore ešte ďalšie 2 hodiny. Práve pred spánkom sa venuj napríklad vyššie spomenutým aktivitám.

Vypni telefón, nepozeraj telku. Tie len prinútia tvoju myseľ zostať dlhšie hore. Radšej sa povenuj relaxu vo vani. Samozrejme, tým, že “potlačíš” myšlienky, problémy nezmiznú, ale ak ťa trápia veci, ktoré reálne nie sú podstatné, musíš ich dať bokom.

Mohlo by sa ti páčiť

Viac z kategórieLife