cvičenie
Pexels/Los Muertos Crew

Ploché brucho, guľatý zadok a chudé, ale zároveň trochu svalnaté nohy a ruky – presne po takejto postave túži väčšina z nás. Nechceš vyzerať ako kulturistka zo súťaží, ale nepáči sa ti ani príliš vychudnutá postava. Toto sú tipy a triky, ako dosiahnuť krásnu symetrickú postavu a na čo nezabúdať v posilňovni. 

To, že chceš mať ženskú postavu a začala si chodiť do posilňovne je tá správna vec, ale ak nechceš, aby sa z teba stala žena s príliš veľkými svalmi, na tieto veci by si v nej nemala zabúdať.

3 tipy, ako dosiahnuť krásnu ženskú postavu

Cvič aj kardio

Či už zvolíš kardio v posilňovni, pôjdeš si  zabehať, previesť sa na bicykli alebo si vyberieš turistiku je len a len na tebe. No na kardio by si určite nemala zabúdať.

V posilňovni môžeš využiť stacionárny bicykel alebo bežiaci pás a kruhový tréning. HIIT tréning rozprúdi tvoje telo určite viac ako ten silový a dopomôže ti schudnúť z partií, z ktorých potrebuješ. Ak chceš schudnúť z nôh, zvoľ do kruhové tréningu v posilňovni hlavne cviky na nohy. Takýto tréning by mal byť v tvojom tréningovom pláne minimálne raz do týždňa a jeho dĺžka by sa mala pohybovať okolo hodiny.

Cvičenie brucho
zdroj: Pixabay/5132824

Po tréningu v posilňovni si zacvič tabatu

Po tréningu na vrch tela by si si mala zacvičiť približne 10-12 minútovú tabatu na brucho a po tréningu nôh je najlepšie zvoliť tabatu na zadok. Cviky však každý týždeň obmieňaj a takisto meň hudbu, aby ťa to nezačalo nudiť. Tabata ti dopomôže dokončiť tvoj tréning v tom správnom tempe a je to výborné cvičenie na tvarovanie danej partie. Toto cvičenie si môžeš kedykoľvek zacvičiť aj v pohodlí domova, a tak bude vyzerať tvoje telo ešte lepšie.

Čo to vlastne tabata je? V našom predchádzajúcom článku sa o nej dozvieš viac informácií.

Necvič len na strojoch a zabudni aj na ťažké váhy

Keďže nechceš byť vychudnutá, ale túžiš aj po trochu svaloch, mala by si cvičiť aj na strojoch. No i keď zvolíš tréning na vrch či spodok tela, určite ho nestráv celý iba dvíhaním váh. Dobrou voľbou je na začiatok zvoliť krátke kardio na rozohratie. Medzi tréningy by si mala zaradiť intenzívne HIIT alebo tabata tréningy.

Na strojoch by si mala zvoliť z každého cviku štyri série a čím viac opakovaní si dáš, tým sa bude tvoja postava formovať krajšie a krajšie. Váhy by si mala postupne zvyšovať, ale nie je najlepšou voľbou hneď od začiatku dvíhať až príliš ťažké váhy.

Cvičenie žena
zdroj: Instagram/tynas__

Ak teda túžiš po krásnej ženskej postave, nezabúdaj v posilňovni na tieto tri veci. A, samozrejme, mala si by zvoliť aj viac prirodzeného pohybu a prechádzok.

Mohlo by sa ti páčiť

Viac z kategórieFitness