ako byť fit na jeseň

Ľudský organizmus je naozaj veľká záhada a fascinuje asi každého z nás. V piatok k nám prišiel prvý jesenný deň a už to je cítiť aj o vzduchu. Ak hľadáš odpoveď na otázku, ako byť fit aj v takomto období a ako prekabátiť nádchu či jesennú chrípku, prinášame ti niekoľko tipov. 

Už dlhšie môžeme z okna našich príbytkov sledovať sychravejšie počasie. Listy chytajú žltkastú a oranžovú farbu a z niektorých stromov začíname zberať posledné plody. Aj teplota sa znížila a dokonca sme zažili aj prvé mrazy. Takáto je jeseň, s ktorou prichádza aj chrípkové obdobie. Toto sú tipy, vďaka ktorým predídeš nepríjemnej nádche či chrípke.

jeseň
zdroj: Unsplash/Clay Banks

Treba sa pripraviť

Jeseň má čosi do seba. Mnohí hovoria, že je najkrajším obdobím v roku, hoci je prechodné a stretávame sa počas neho s množstvom chorôb. Treba sa naň ale patrične pripraviť. Okrem zdravého jedla sa musíš sústrediť aj na životné nastavenie.

V jesennom období je potrebné prijímať vitamín D. Počas letných mesiacov ho získavame zo slnka, no v najbližších dňoch si radšej kúp tento doplnok vo forme prášku, ovocia či cukríkov napríklad v lekárni či rôznych supermarketoch.

dievča hádže listy
zdroj: Unsplash/Jakob Owens

Aj v sychravom jesennom počasí je potrebné cvičiť, pretože počas takýchto aktivít sa získava imunita. V našom článku sme ti spísali aj niekoľko športov a cvikov, ktoré by ti mohli pomôcť. Nezabudni však zmeniť aj svoje tréningové oblečenie za teplejšie termo tričko či legíny.

Ak necvičíš, skús sa ísť prejsť. Čerstvý vzduch a pohyb pomôže tvojmu tráveniu. A vďaka tomu si tvoje telo začne zvykať aj na chladnejšie počasie. Popasuje sa s baktériami a ty budeš fit aj celú zimu, nielen jeseň.

káva a listy
zdroj: Unsplash/lilartsy

Ako byť fit pomocou jedla?

Okrem cvičenia a teplejšieho oblečenia je v jesenných mesiacoch dôležité aj jedlo. Práve rozšírené tematické tekvice sú veľmi zdravé a doslova určené preto, aby si ich jedla práve v tomto období. Nesmieš zabúdať ani na kel, kapustu, repu, mrkvu, karfiol a baklažán.

Počas jesene skús v stravovaní uprednostňovať bielkoviny, zníž množstvo masla na chlebe, vynechaj šalátový dresing a vyskúšaj zdravé varianty nezdravých jedál. Nezabúdaj však ani na brusnice, ktoré sú plné jedinečných vitamínov. Byť fit ti pomôže aj surová zelenina, čerstvé ovocie, vajcia natvrdo, pečený cícer, zelenina a hummus.

tekvice
zdroj: Unsplash/

A ako sa na jeseň udržiavaš fit ty? Aj pre teba je toto obdobie chrípkovým? Ak áno, tak potom veríme, že sme ti týmto článkom pomohli.

Mohlo by sa ti páčiť

Viac z kategórieFitness