Čím ďalej, tým viac ľudí si zamilovalo zdravý životný štýl. Každý z nás chce mať vyšportovanú postavu a správne stravovacie návyky. Ak ale chceš schudnúť a nikdy viac nepribrať, preštuduj si jeden z našich článkov. Dokonca sme pre teba pripravili kvíz, vďaka ktorému zistíš, či sa v tom naozaj vyznáš. Tentokrát sa zameriame na to, aké pomôcky pri cvičení a chudnutí pomáhajú najviac.

Dievčatá cvičia
zdroj: Pexels/Andrea Piacquadio

Možno si iba začala chodiť do fitka, no možno tam tráviš každý deň už pár týždňov. Stále nevieš prísť na to, aké pomôcky pri cvičení ti môžu pomôcť?

Expandery verzus činky

Expandery sú veľmi dobrou pomôckou na cvičenie, dokonca porovnateľnou s činkami. Určite by teda mali byť súčasťou tvojho tréningu. Využívaj ich rovnako na spodnú časť tela, ako aj na ruky a hruď. Ak si chceš s nimi vytvarovať guľatý zadok, prečítaj si náš článok s video tréningami. Alebo aj TikToker Dávid ti ukáže, ktorý cvik s posilňovacími gumami je na tvoje pozadie a stehná najúčinnejší.

@david.kajuch

#gymtok #trening #zadok #slovakia #czech #fyp

♬ original sound – Dávid

Problémom je, že si na nich progresívne nemôžeš zvyšovať váhu. Na rast svalov by si mala prevažne používať činky, ktoré sú účinnejšie ako odporové gumy. V každom prípade, určite nerob dva cviky naraz. Hoci pri nich môžeš zapojiť viacero svalov, nebudeš sa sústrediť na ten podstatný a dokonca si môžeš ublížiť.

Zdravé doplnky výživy

Proteín patrí medzi najpraktickejšie doplnky stravy. Táto látka obsahuje veľké množstvo bielkovín. Ak chceš nabrať svaly alebo schudnúť, tvoje telo ho potrebuje vo veľkom množstve. Prostredníctvom neho tak môžeš získať množstvo vitamínov, ktoré sa nemusia vyskytovať v tvojom jedle. Môže mať aj vplyv na vyšší prírastok svalovej hmoty a nárast sily.

Najlepšie však zvolíš, keď si vyberieš srvátkový druh tohto pomocníka. Na rozdiel od obyčajných „budovateľov svalov“ je tento najlepšie stráviteľný. Uvidíš tak výsledky takmer okamžite. A keď si budeš chcieť dopriať sladkú odmenu po cvičení, môžeš si pripraviť niečo chutné z receptov na vysoko-proteinové koláče bez výčitiek.

Dievča na bežiacom páse
zdroj: Pexels/Andrea Piacquadio

O kreatíne si taktiež už určite počula. Ten sa prirodzene vytvára v našom tele, konkrétne v pečeni. Dá sa však nájsť aj v jedle, a to najmä v mäse a rybách.

Zvýšené zásoby kreatínu v organizme zvyšujú aj rýchlosť. Vďaka čomu dokážeme bežať extrémne rýchlo, ale iba niekoľko sekúnd či minút. Práve preto sa potom tvoj tréning môže stať síce rýchlym, no neefektívnym.

Z toho vyplýva, že radšej by sme ti odporučili zaobstarať si proteín. A keď sa pozrieme na porovnanie expanderov a činiek, radšej sa zameraj na činky. Tie ti zaručia vyšší progres v raste svalov a nebudeš potrebovať ani kreatín.

Dievča si dáva proteín
zdroj: Unsplash/kellysikkema

Prihlasujem do newslettera...

Dostávaj najlepšie novinky z Odzadu

Prihlásením sa do newslettera súhlasíte s podmienkami ochrany súkromia.