To, čo zjeme, nemá vplyv len na našu hmotnosť alebo na to, ako sa cítime. Strava ovplyvňuje napríklad aj stav našej pokožky. Ak sa pravidelne napchávaš nezdravým jedlom, nemôžeš sa čudovať, že máš problémy s pleťou a že nevyzeráš tak, ako by si chcela.

Neznamená to, že teraz musíš zmeniť komplet celý jedálniček. Mala by si však do neho častejšie zaradiť nasledovné potraviny. Obsahujú množstvo vitamínov a minerálov potrebných pre tvoje zdravie. A ak budeš zdravá, odzrkadlí sa to aj na pokožke.

Bobuľové ovocie

Jahody, čučoriedky, maliny alebo černice. Obsahujú množstvo vitamínov a antioxidantov. Vitamín C je dôležitý vitamín pre podporu tvorby kolagénu. Ten spomaľuje starnutie a tvoja pleť bude vyzerať dlhšie pevná a krásna.

Listová zelenina

Špenát, kel, kapusta či šalát. Nielen že majú tieto potraviny minimum kalórií, okrem železa obsahujú aj vitamín K. Ten je napríklad skvelým pomocníkom v boji s kruhmi pod očami.

Granátové jablko

Granátové jablko má bohaté využitie aj v kozmetických produktoch, no môžeš si ho dopriať aj zvnútra. Obsahuje množstvo antioxidantov a vitamínov. Taktiež dokáže spomaliť procesy starnutia.

Paradajky

Paradajky obsahujú selén, draslík, betakarotén a vitamíny B, C a K. Okrem zlepšenia pokožky vďaka antioxidantom pôsobia preventívne proti srdcovo-cievnym ochoreniam.

Batáty

Sladké zemiaky obsahujú viac prospešných látok než by si si možno myslela. Obsahujú železo, mangán, draslík, vápnik, vitamín C a betakarotén. Z betakaroténu sa v tele tvorí vitamín A, ktorý ťa chráni napríklad pred škodlivým slnečným žiarením. Vďaka tomu nebude tvoja pleť starnúť tak rýchlo.

Okrem týchto potravín môžeš do svojho jedálnička pokojne zaradiť aj orechy, semienka, rastlinné oleje, avokádo, lososa, brokolicu, uhorku či papriku. V skratke teda môžeme povedať, že ak budeš konzumovať viac ovocia a zeleniny, budeš zdravšia a odrazí sa to aj na stave tvojej pokožky.

Prihlasujem do newslettera...

Dostávaj najlepšie novinky z Odzadu

Prihlásením sa do newslettera súhlasíte s podmienkami ochrany súkromia.