Niekedy sa môže stať, že na milovanie jednoducho nemáš chuť. Ak sa ti nechce raz, je to normálne, no čo ak táto nechuť pretrváva aj dlhšie obdobie? Ženy s týmto mávajú väčší problém než muži, no nič nie je neriešiteľné. 

Podľa portálov Verywell Mind a Healthline existujú spôsoby, ako svoje libido zvýšiť. Na začiatok môžeš skúsiť jednu vec, no pokojne skombinuj aj viaceré pre lepšie a rýchlejšie dosiahnutie výsledkov. Samozrejme, že na každú z nás platí a funguje niečo iné, preto budeš musieť sama prísť na to, čo ti bude pomáhať najviac.

Zlepši kvalitu svojho spánku

Spánok je veľmi dôležitý a jeho nedostatok môže mať vplyv na rôzne aspekty života, napríklad aj na nízke libido. Neber si toho toľko na svoje plecia a nájdi medzi svojou prácou a životom rovnováhu.

Ak budeš neustále zaneprázdnená pracovnými povinnosťami, nenájdeš si čas na milovanie s partnerom a ak by si si ho aj našla, už budeš príliš unavená.

Život bez stresu, úzkosti a depresie

Hovorí sa to možno jednoducho, no tieto pocity negatívne ovplyvňujú tvoje celkové fungovanie. Možno si si to ani nevšimla, ale stres má veľký vplyv na tvoje libido. Hlavne my ženy sme v tomto emotívnejšie a ak nie sme v pohode, nedokážeme sa uvoľniť a odreagovať ani v spálni.

Vyskúšaj meditáciu alebo jogu. Musíš si trochu utriediť svoje myšlienky, aby si sa naučila vypnúť. Povinnosti ťa počkajú, dopraj si aj trochu potešenia.

Pracuj na vzťahu a svojom sebavedomí

Nechuť na milovanie môže prameniť aj z toho, že nie si so sebou spokojná a máš nízke sebavedomie. Taktiež môže odrážať partnerské nezhody, o ktorých možno zatiaľ ani neviete. Len ich pociťujete vo svojom vnútri. Skús sa sebe popracovať a spoznávaj svoje telo. Najskôr ty sama musíš vedieť, čo ti robí dobre, potom to môže odhaliť aj tvoj partner.

Taktiež sa porozprávajte o tom, či je medzi vami všetko v poriadku. Netrápia vás nevypovedané veci z minulosti? Pozeráte sa do budúcnosti rovnakým smerom?

Ktoré jedlá sú vhodné a ktoré nie?

Tvoje libido môžu ovplyvniť aj jedlá, ktoré konzumuješ. Vyradiť (alebo aspoň obmedziť) by si mala vyprážané ťažké jedlá, veľa sladkostí a potraviny z bielej múky. Naopak, dopraj si potraviny bohaté na zinok ako píniové oriešky, červené mäso alebo ustrice. Sú známe ich afrodiziakálne účinky.

Veľmi dobré je zaradiť do jedálnička aj celozrnné produkty, strukoviny, citrusy, kakao, čili korenie, kvalitnú čokoládu, ryby, avokádo alebo vajíčka.

Dopraj si pravidelne pohyb a cvičenie

Podľa uvedených zdrojov je dokázané, že pravidelné cvičenie dokáže zlepšiť libido a zvýšiť chuť na milovanie. Okrem toho ti pomôže aj vo formovaní tvojej postavy, čo sa môže odzrkadliť na tvojom vyššom a lepšom sebavedomí.

Aj bylinky ti môžu pomôcť

Do jedál si pridaj cesnak alebo bazalku, ktoré dokážu stimulovať tvoje zmysly. Ak to nepôjde stravou, môžeš si dopomôcť aj rôznymi doplnkami. Ideálne sú Maca, Ginko biloba alebo Ženšen. Dostupné sú v rôznym formách. Od čajov, cez prášky, tabletky až po kvapky.

Zbav sa zlozvykov

Fajčenie, pitie alkoholu, prejedanie sa alebo žiadny pohyb majú tiež vplyv na tvoju výkonnosť a chuť na milovanie. Pokús sa zbaviť ich. Nepomôžu ti len v tejto jednej oblasti, ale dokážu tvoj celkový život zmeniť k lepšiemu.

Zdroj: Verywell Mind a Healthline

Prihlasujem do newslettera...

Dostávaj najlepšie novinky z Odzadu

Prihlásením sa do newslettera súhlasíte s podmienkami ochrany súkromia.