Schudnúť pár kilogramov ide niekedy veľmi ťažko. Každý človek má na tele minimálne jednu partiu, s ktorou nie je spokojný a roky sa pre ňu trápi. Pri ženách môže ísť o boky, alebo zadok, mužom väčšinou prekáža brucho.

Chudnutie ovplyvňuje veľa faktorov, ktoré by si nemala podceňovať. Na to, aby si chudla, musíš byť v úplnej psychickej pohode. Nemôžeš sa púšťať do chudnutia vtedy, ak ťa čakajú skúšky, alebo iná významná vec v živote. Snažila by si sa chudnutie urýchliť, čo nie je dobrá cesta. Mohol by u teba nastať jojo efekt, po ktorom by si pribrala ešte viac kíl, než si mala predtým.

Aj keď sa to nezdá, stres má na naše telo obrovský vplyv – a to nie len pri chudnutí.

Ďalší faktor, ktorý musíš zobrať do úvahy je motivácia. Tá je dôležitá, pretože práve ňou si poháňaná. Schudnúť musíš chcieť pre seba, nie pre druhých. Ak budeš namotivovaná z okolia, pôjde ti to ľahko v začiatkoch, no rýchlo skončíš. Aby si to nevzdala, musíš byť motivovaná sama sebou. Musíš vedieť, že za schudnutím sa skrýva oveľa viac, než len pekná postava.

Mať pár kíl menej (a lepšiu kondičku) je pre tvoje telo podstatné, pretože vďaka tomu budeš výkonnejšia. Nebude pre teba problém vybehnúť schody, budeš vládať nosiť tašky plné potravín a nezadýchaš sa na turistike.

Tvoje chudnutie ovplyvňuje aj to, aké tekutiny piješ. Mnohí ľudia si myslia, že stačí, ak prejdú na zdravú stravu a budú jesť viac ovocia a zeleniny. Samozrejme, to je základ, no nestačí to. Keď chceš schudnúť, mala by si do jedálnička zaradiť viac čistej vody a menej nápojov. Sirupy, džúsy, sladené čaje, alkohol – tieto všetky nápoje majú kalórie, kvôli ktorým sa ti nedarí schudnúť. Ak ti čistá voda nechutí, môžeš si do nej odšťaviť citrón a nakrájať mätu.

Tieto tri faktory nemôžeš podceňovať. Vstúp si do svedomia a zameraj sa na to, čo by si z tohto mala zlepšiť, aby ti chudnutie išlo.

Prihlasujem do newslettera...

Dostávaj najlepšie novinky z Odzadu

Prihlásením sa do newslettera súhlasíte s podmienkami ochrany súkromia.