180 krokov za minútu. Nakloň hlavu a spievaj abecedu odzadu.

Tipy pre bežcov sú často zbytočne komplikované a snaha nasledovať ich vedie iba k zmätku a strate radosti zo samotného behu.

Beh je však tak prirodzený, že nie je nutné kaziť si ho zbytočnými pripomienkami expertov. Chceš počuť dva reálne dobré tipy? Aplikuj ich na svoj ďalší beh a stane sa z teba bežec ako lusk.

1. Nechaj si tracker doma

Možno máš hodinky s GPS, možno len také, ktoré ti merajú tep. Možno máš aplikáciu v telefóne (Runkeeper, Nike Running,…), ktorá ti meria tempo a vzdialenosť. Pravdou však je, že ak nie si profík, sú ti nielenže na nič, ešte aj sabotujú tvoj beh.

Krása behu je totiž práve v tom, že bežíš tempom, akým práve chceš, hlavne aby si sa cítila dobre a prečistila si hlavu. Keď si však beh meriaš, chceš sa porovnávať sama so sebou, prípadne s ostatnými, a napokon nemáš z behu žiadnu radosť.

Ak sa chceš stať čo najlepším bežcom, jednoducho ti beh musí byť príjemný a musí byť zábavou.

2. Nie je to len o behu

Ale aj o silovom tréningu. Čím viac času stráviš vo fitku silovým tréningom, tým menej zranení ti hrozí. Ak chce začiatočník trénovať na maratón a objedná si špičkového trénera, zvyčajne prvých 6 až 8 týždňov nezabehne ani kilometer – všetok čas strávi v posilňovni.

Nie je to len vec cvičenia nôh, je to vec celého tela. A nech už cvičíš akokoľvek, nezabúdaj aj na brušné svaly. Tie sú (nielen) pri behu najpodstatnejšie.