Každý máme svoju partiu na tele, z ktorej sa nám veľmi ťažko chudne. Pre niekoho to môžu byť boky a stehná, pre iného ruky, no a pre väčšinu to býva bruško. Možno sa snažíš a tráviš hodiny cvičením, no tuk na tvojom bruchu nemizne. A tak sa pýtaš, čo robíš zle? My ti prinášame možné dôvody, pre ktoré je to tak.

1. Si vystresovaná

Pokiaľ vieš, že dodržiavaš diétu, v resp. je tvoj kalorický príjem nižší ako výdaj a chudneš všade, len nie na bruchu, je dosť možné, že si v strese. Pri strese sa z nadobličiek uvoľňuje kortizol, ktorý okrem iného môže za to, že sa ti v oblasti brucha ukladá tuk. Skús sa najprv popasovať so stresom a uvidíš, že centimetre z pásu pôjdu dole.

zdroj: Photo by Ömürden Cengiz on Unsplash.com

 

2. Máš nedostatok spánku

Berieš spánok ako niečo, čo si nemôžeš dovoliť kvôli všetkým povinnostiam? Chyba. Pri nedostatku spánku sa opäť uvoľňuje stresový hormón – kortizol, ktorý môže za zvýšené ukladanie tuku na bruchu. Navyše si môžeš všimnúť pomalú stratu svalstva a zhoršenú chuť do jedla. Kvalitný spánok je nepochybne základom zdravého životného štýlu.

3. Genetika nepomáha

Pozri sa na svojich rodinných príslušníkov. Aj im sa ukladá tuk primárne do oblasti brucha? Môže za to genetika. To neznamená, že nikdy z bruška neschudneš. Potrebuješ len viac času a možno aj námahy. No pravidelnou a vyváženou stravou v spojení s tréningom môžeš mať aj ty brucho, po akom túžiš.

4. Máš intoleranciu na nejaké jedlo

Všímaj si ako reaguješ na zjedenie určitého jedla. Mnoho ľudí ma intoleranciu na laktózu a mliečne výrobky. Spozoruješ to nadúvaním po zjedení takýchto výrobkov. Príliš veľa vlákniny môže mať podobný efekt. Nafúknutie tvojho brucha si potom môžeš zamieňa s tým, že si pribrala, pri čom to vôbec nemusí byť tak. Všímaj si svoje telo a počúvaj ho.

Prihlasujem do newslettera...

Dostávaj najlepšie novinky z Odzadu

Prihlásením sa do newslettera súhlasíte s podmienkami ochrany súkromia.