Si jedna z tých, ktorá si myslí, že cvičenie je len pre ľudí s nadváhou? Aj ty si hovoríš: „Milujem svoje telo také, aké je. Ja predsa nepotrebujem chudnúť.“ To je v poriadku, je skvelé, že sa cítiš vo svojom tele komfortne. Ale pripravuješ sa o mnoho výhod. Okrem faktu, že cvičenie pomáha spáliť nejaké tie kalórie, tak ti dám ďalších 10 dôvodov, prečo potrebuješ cvičiť.

Zdroj: youqueen.com

foto: youqueen.com

1.POMÁHA LIEČIŤ ZÁVISLOSTI

Cvičením mozog uvoľňuje látku zvanú dopamín, ktorá spôsobuje potešenie. Ľudia sa prirodzene stávajú závislými na „potešení“, či už sú to drogy, alkohol alebo jedlo. Pravidelným cvičením teda dosiahneš rovnaký efekt rozptýlenia a bez nežiadúcich negatívnych účinkov.

2. RIZIKO, ŽE DOSTANEŠ CUKROVKU KLESÁ

Už po prvom týždni pravidelného cvičenia sa ti zvýši citlivosť na inzulín, čo znižuje hladinu cukru v krvi, čím sa znižuje riziko vzniku cukrovky. Cvičenie tiež môže znížiť riziko vzniku porážky, pretože dva najväčšie rizikové faktory porážky sú práve vysoký krvný tlak a srdcové ochorenia.  Odporúča sa aspoň 30 minút cvičenia 5-krát do týždňa.

3. ZBAVÍŠ SA TUKU A VYTVARUJEŠ SI TELO

Ak čo i len mesiac budeš pravidelne cvičiť, nielenže sa budeš skvele cítiť, ale úbytok tuku začne byť viditeľný. Tým získaš sexi krivky a pevné telo.

Zdroj: youqueen.com

foto: youqueen.com

4. ZNÍŽIŠ RIZIKO RAKOVINY

Jedna štúdia ukázala, že ženy, ktoré sa pravidelne hýbu majú o 55 % nižšiu pravdepodobnosť, že zomrú na rakovinu prsníka ako tie, čo necvičia vôbec. Ženy, ktoré cvičia sporadicky majú o 33 % nižšie riziko vzniku tohto ochorenia.  Okrem toho má blahodárne účinky na imunitný systém, zlepšuje hormonálny profil a tiež kardiovaskulárny systém a okrem toho naštartuje spomalený metabolizmus.

5. NEBUDEŠ MAŤ VRÁSKY NA ČELE

Podľa odborníkov je najlepším elixírom mladosti práve pohyb. Cvičenie síce nezastaví proces starnutia úplne, ale určite jeho rýchlosť výrazne obmedzí. Pohyb totiž dodáva organizmu mladistvú energiu, a naopak pasivitou ju telo stráca.

6. BUDEŠ LEPŠIE SPAŤ

Cvičenie je liekom na problémy so spánkom. Dlhodobé pravidelné cvičenie zvyšuje množstvo času, ktorý stráviš v najhlbšej fáze spánku. Po cvičení sa totiž vnútorná telesná teplota vracia do normálu a signalizuje mozgu mozgu, že je čas na spanie. Ale pozor, nechoď spať hneď po cvičení. Lebo sa môže sať, endorfíny ťa tak nabudia, že budeš mať problém zaspať.

Zdroj: youqueen.com

foto: youqueen.com

7. ZLEPŠÍ SA TI NÁLADA

Mala si deň plný stresu? Zacvič si! Cvičenie totiž zvyšuje serotonín, nazývaný aj hormón šťastia, ktorý redukuje stres. Stačí 30 minútová prechádzka. Okrem lepšej nálady budeš sebavedomejšia a hrdá sama na seba.

8. BUDEŠ SI LEPŠIE PAMÄTAŤ

Stáva sa ti, že zabúdaš, kde položíš kľúče? Zvykneš zabudnúť meno, hneď po zoznámení s novými ľuďmi? Cvičenie posilní nielen svaly, ale aj pamäť. Okrem toho, že prekrvuje mozog, intenzívny tréning môže zlepšiť dlhodobú aj krátkodobú pamäť.

9. ZVÝŠI SA TI SEXUÁLNY APETÍT

Pravidelné cvičenie zvyšuje libido. Libido je súhrn istých faktorov a tie ovplyvňujú sexuálnu túžbu. Ak je dlhodobo znížené, aj chuť na sexuálnu aktivitu klesá.  Krátke intenzívne cvičenie u mužov zvyšuje testosterón, čo stimuluje sexuálny apetít, ale pozor, všetkého veľa škodí! Príliš veľa cvičenia môže viesť k zníženiu libida.

Zdroj: youqueen.com

Zdroj: youqueen.com

10. ZMIERŇUJE ÚZKOSŤ

Úzkosť je reakcia na stres. Vzniká pri ohrození, neistote, neúspešnosti a konfliktoch. Fyzická aktivita stimuluje hormóny stresu a po pol hodinke behu sa budeš cítiť lepšie ako po horúcom kúpeli.

TIP: skús si denne dopriať aspoň 30 minút pohybu, či už prechádzka, silový tréning, tanec alebo beh. Jednoducho, rob čo máš rada, rob to pravidelne a s úsmevom. Pozitívne účinky cvičenia na seba nedajú dlho čakať.