V poslednej dobe sa vo fitness priemysle často hovorí o „pevnom strede“. Málokto je však schopný vysvetliť, čo vlastne „pevný stred“ znamená. Spolu s panikou okolo lepku či sladidiel je panika okolo stability svalstva v oblasti brucha je ďalším príkladom toho, ako dokážu samozvaní „experti“ rozpútať zbytočné diskusie.

Odzadu.sk
Staň sa blogerkou

Faktom je, že sa nepotrebuješ sústrediť na stabilitu svojho brušného svalstva, pretože tvoje brušné svalstvo s najväčšou pravdepodobnosťou ochabnuté nie je a pevné je teda dosť. Radšej sa sústreď na redukciu svojho „stredu“. Ok, poviem to narovinu, ak si tučná, tuk musí ísť preč. To znamená v skratke menej a lepšie jesť + viac sa hýbať.

Viac sa hýbať znamená páliť nejaké kalórie. A čo páli kalórie je pohyb. Pohyb je presun našich buniek cez určitú vzdialenosť. Ak máš na sebe závažie alebo predĺžíš vzdialenosť, vydáš viac pohybu a teda spáliš viac kalórií.

Problém plankov je práve ten, že neponúkajú prakticky žiaden pohyb. Áno, plank bolí a áno, aj s plankom spáliš nejakú tú kalóriu. No plank vyžaduje príliš veľa námahy vzhľadom na jeho benefity. Plank sa totiž skutočne sústredí na „pevný stred“, ktorý je však pevný dávno dosť.

Alternatíva? Rollouts!

Tento cvik je to najlepšie, čo môžeš pre seba urobiť. Predstavuje výzvu totiž pre každú úroveň a ponúka kopec benefitov, čo sa týka budovania sily a pálenia kalórií. A nie je to len cvik na brucho, ale aj na chrbát, presnejšie „krídla“. To znamená, že oproti planku buduješ jedným cvikom aj silu, aj chudneš. Takých veľa nie je.

Pozri si na videu správnu techniku.