Jedným z cvikov, pri ktorom pracujeme s vlastnou váhou je doska (z angl. plank). Patrí medzi najefektívnejšie formy posilňovania celého tela. Jej  výhodou  je najmä to, že nezaberá veľa času a viditeľné výsledky sa dostavia v relatívne krátkom čase.  Aké ďalšie pozitíva prináša zaradenie dosiek do cvičebného plánu?

Odzadu.sk
Staň sa blogerkou

Formovanie nielen brušných svalov

Dosky sú ideálne na formovanie brušného svalstva. Pri ich precvičovaní sa zapájajú aj priečny brušný sval, vonkajší šikmý, vnútorný šikmý sval brucha a svalstvo na zadku. Posilňovanie všetkých svalových skupín je dôležité a nemalo by sa podceňovať, pretože každé slúži na iný účel. K zvýšeniu schopnosti dvíhať ťažšie váhy pomáha posilňovanie priečneho brušného svalu, pri priamych brušných svaloch sa zlepšuje športový výkon, najmä skákanie. Táto skupina zodpovedá aj za zisk „tehličiek“. Cviky na šikmé svaly zlepšujú stabilitu pri bočnom ohýbaní a krútení pásu. Doskami možno dosiahnuť pevnejší chrbát a vytvarovaný zadok.

485473844_XS-817x404_c

tumblr.com

Zníženie rizika zranení chrbta a chrbtice

Podľa „American Council of Exercise“, cvičenie dosiek v pravidelných intervaloch zabezpečuje silnú podporu pre celý chrbát, najmä jeho hornú časť. Umožňujú tak budovať svalovú hmotu bez toho, aby sa na chrbát vyvíjal neprirodzený tlak.

Zlepšený metabolizmus

Pri doskách sa do cvičenia zapája celé telo. Ich každodenným opakovaním tak pálite oveľa viac kalórií, ako by ste spaľovali pri bežných cvikoch na brucho. To je dôležité najmä pre ľudí so sedavým zamestnaním. Ich precvičovanie v rozmedzí od jednej do desiatich minút denne, či už pred alebo práci, nielen že metabolizmus naštartuje, ale aj zabezpečí, že jeho rýchlosť ostane nezmenená počas celého dňa. To isté platí aj o spánku.

Screen Shot 2016-05-08 at 14.29.43

Krajšie držania tela

Spolu s ostatnými pozitívnymi zmenami možno očakávať aj zlepšenie komplexného držania tela. Dôvodom je to, že je z veľkej časti ovplyvnené brušným a chrbtovým svalstvom. Rovnako majú dosky dobrý vplyv aj na stav krku, hrudníka a ramien.

Zlepšíte si celkovú vyváženosť

Skúšali ste sa niekedy postaviť na jednu a nešlo Vám to? Je to preto, že za pevnou stabilitou tela takisto stoja brušné svaly. Tým sa na zoznam pozitívnych účinkov cvičenia dosiek pridáva aj ďalší bod.

Pružnejší a flexibilnejší ako kedykoľvek predtým

Zapájaním väčšiny svalov sa pri doskách zlepšuje aj ohybnosť. Ak sa pridajú aj dosky bočné, môžete zapracovať aj na šikmých svaloch. Tak sa potom jednoduchšie zohnete ku špičkám prstov na nohách.

Čistá hlava

Ako môže mať cvičenie za následok aj zlepšenie nálady? Tak, že si pri ňom ponaťahujeme všetky stuhnuté svaly, ktoré len negatívne prispievajú k stresu a veľkému napätiu celého tela. Po celodennom sedení pred obrazovkou počítača oťažejú nohy, výrazné napätá je krčná chrbtica aj ramená. Všetky tieto okolnosti negatívne vplývajú na psychiku človeka. Ak sú však dosky súčasťou každodenného precvičovania tela, tieto následky sa môžu úplne stratiť.