“ Po desiatich cvičeniach pocítiš rozdiel. Po dvadsiatich ho uvidíš a po tridsiatich budeš mať celkom nové telo“. Jozeph Pilates

Rozhodla som sa dať si pauzu od železa vo fitku. Moje telo a moja hlava to potrebovali. Ako však zaplniť túto medzeru a nevyjsť z formy a kondičky? Ako prvá odpoveď na túto otázku prišla spontánne v jasnom a výstižnom slove – PILATES. A spravila som viac než dobre. Tri hodiny v týždni, kedy som ležérne oblečená, bosá a spolu s ostatnými ženami vo vekovom rozpätí 14-65 rokov, za tichých tónov Enye dýcham do brucha, sťahujem panvové svaly, strečujem a posilňujem celé telo. Teším sa na tieto hodiny, nakoľko počas nich neriešim nič okrem svojho tela a dychu.

tumblr-yoga-4

giphy.com

Každé cvičenie začíname v stoji na podložke nácvikom dýchania. Hlboký nádych a dlhý výdych smerom do brucha, bez pohybu hrude. Čím viac vydýchneš, tým je to lepšie, lebo tým spevníš brucho, čo ti pomôže vykonať cvik správne. Či už cvičíme postojačky, na kolenách , ľahom na bruchu alebo v ľahu na chrbte, telo máme v jednej línii, v ľahu na chrbte tlačíme kríže do podložky a neprehýname ich ani v ostatných polohách. Predstavujeme si, že nás niekto zazipsoval či zasadroval a ťahá nás za hlavu dohora. Tento postoj je veľmi dôležitý, lebo už on sám „donúti“ vykonať svaly správny pohyb.

Pilatesovo cvičenie sa riadi šiestimi princípmi, ktoré určil sám autor – Jozeph Pilates. Sú to:

RIADENIE, SÚSTREDENIE, MYSEľ DO CENTRA, PRESNOSŤ, DYCH, PLYNULOSŤ.

Na hodiny pilatesu si nos oblečenie jednoduché a priliehavé, aby ťa neodpútavalo od cvičenia, skrátka, aby ti bolo čo najpohodlnejšie. Pilates sa cvičí naboso. Ak sa rozhodneš cvičiť doma, zadováž si hrubšiu podložku. Činky by nemali prekročiť hmotnosť 2,5kg. Určite si nezabudni zložiť všetky šperky, hodinky či okuliare. Vlasy maj zopnuté. Cvič vo vetranej miestnosti s fľašou vody poruke. Zabezpeč si dostatok priestoru kvôli dobrému rozsahu pohybu pri jednotlivých cvikoch.

Ak budeš cvičiť prvýkrát a nie si v ktovieakej forme, priprav sa na to, že po hodine kvalitného pilatesu budeš spotená, vyčerpaná a čaká ťa svalovica na svaloch, o ktorých si ani nevedela, že ich máš.Pri tomto druhu cvičenia totiž zapájaš hlboké svalstvo. Ver mi, nie je to také ľahké, ako to vyzerá, ale námaha stojí rozhodne za to úsilie. Pilates ti prinesie lepšie dýchanie, správne držanie tela počas celého dňa, väčšiu silu, stabilitu, ohybnosť, lepšie ovládanie tela a jeho krajší a štíhlejší tvar, lepšiu výdrž, zmiernenie stresu a celkové víťazstvo ducha nad svalmi.

Ak sa chceš dozvedieť viac o tejto skvelej fitnes metóde, odporúčam knihu Pilates – praktický sprievodca od Alycea Ungar, kde nájdeš napríklad aj 15-45 minútové zostavy, konkrétne cviky vysvetlené krok za krokom, stravovací program či úpravy cvikov pre rôzne zdravotné problémy.

Oplatí sa pustiť do tejto „srandy“.