Ak si sa rozhodla, že teraz je ten správny čas začať so sebou niečo robiť a zhodiť pár kíl, je to super. Začala si chodiť do fitka, no kilá neubudli. Odstránila si zo stravy všetky sacharidy, ale cítiš sa strašne vyčerpaná a dlho to už takto nevydržíš. Riešením nie je diéta, ale kombinácia piatich krokov k zdravšiemu štýlu života, a teda aj ku krajšiemu telu.

Odzadu.sk
Staň sa blogerkou

1. Makaj pravidelne

Možno si počula fámy o tom, že nemusíš vôbec cvičiť na to, aby si schudla. Áno je to tak, no diétami a necvičením schudneš hlavne zo svalov. Takýmto štýlom sa dostaneš na úroveň nízkeho percenta svaloviny, a preto sa môže stať, že to čo si schudla veľmi rýchlo naberieš naspäť. Sú to práve svaly, ktoré potrebujeme na spaľovanie tukov. Cvič preto pravidelne, najlepšie trikrát do týždňa.

stocksy.com

2. Neboj sa jesť

Ak sa budeš stravovať nepravidelne, len dva či trikrát denne tvoje telo bude nútené odkladať si určité množstvo na neskôr, aby malo dostatok energie, kým sa znova naješ. Uloží si to práve do tukov, a to ty nechceš. Ak budeš jesť každé tri hodiny, telo nebude mať žiadny dôvod na odkladanie a všetko jednoducho spáli. Preto je nesmierne dôležité, aby si sa stravovala päťkrát denne a nevynechávala žiadnu zložku potravy. Potrebuješ bielkoviny, sacharidy, cukry ale aj zdravé tuky.

3. Nezabudni piť

O pitnom režime sa toho hovorí mnoho a je pravda, že je naozaj dôležitý. Nie len pre naše telo ako také, ale aj pri chudnutí. Tým, že budeš piť dostatok čistej vody sa z tvojho tela začnú vyplavovať všetky škodliviny, ktoré telo nepotrebuje. Áno, budeš chodiť na toaletu častejšie, ale nemusíš sa ničoho báť. Keď sa telo zbaví všetkých toxických látok, záchod už budeš navštevovať menej. Takže základné pravidlo: pi len čistú vodu, a to 0,4 l na 10 kg tvojej hmotnosti.

stocksy.com

4. Uži si spánok

To, že sa poriadne vyspíš ti pomôže v tom, aby si cez deň nezjedla všetko na čo sa len pozrieš. Je dokázané, že človek, ktorý je nevyspatý zje o 30% viac, ako ten, ktorý sa vyspal dobre. Nezabúdaj však, že musíš spať v úplnej tme, pretože iba vtedy telo vyplavuje hormón melatonín, ktorý zodpovedá za regeneráciu tela a zvyšuje imunitu.

5. Relaxuj a mysli pozitívne

Ak si budeš každý deň hovoriť, že je to strata času, vždy si mala kilá navyše a nikdy sa ich nezbavíš, bude to tak. Začni myslieť pozitívne, píš si motivačné citáty, stanov si ciele v cvičení, ktoré chceš dosiahnuť a nezabúdaj ani na relax. Každé telo potrebuje po namáhavom tréningu zrelaxovať a my sme tu na to, aby sme sa o svoje telo starali. Choď niekedy na masáž, do wellness alebo si urob teplý kúpeľ doma. Miluj svoje telo, ono ti to opätuje.
foto: tumblr