Existujú tri základné komponenty k fyzickej zdatnosti. Sú nimi sila, kondícia, aeróbne aktivity a flexibilita. Vačšina ľudí sa zameriava predovšetkým na prvé dve veci, ale často sa zabúda hlavne na flexibilitu – pružnosť tela.

Čo by si mala vedieť:

Flexibilita je samozrejme dôležitá pre niektorých ľudí, ako sú super jogíni typu Misty Copeland. Ale, aké výhody dáva obyčajným ľuďom pri ich tréningoch a aj v bežnom živote?

„Flexibilita vedie k zníženiu možnosti zranenia, rovnako ako k zvýšeniu výkonu. „– hovorí Wu Karena, fyzioterapeutka a riaditeľka kliniky ActiveCare v New Yorku. Ak získate dostatočnú flexibilitu, zrýchli sa vaša rýchlosť, sila a vytrvalosť v športe , ktorý robíte. – tvrdí Wu

Vyvíjať svoju ohybnosť je naozaj náročné a to najmä ak človek celý deň sedí pri stole. Aj keď cvičíš každý deň, no strečingu venuješ len posledné tri minúty na konci tréningu, tvojmu telu to nestačí. Proti flexibilite človeka hrá veľkú rolu aj jeho vek, kedže vekom telo prichádza o obsah vody. Pri sedavom životnom štýle sa zase skracujú svaly.

Našťastie existuje jednoduché riešenie. Budeš musieť obetovať viac času tvojmu strečingu. Pri tom ti určite príde vhod tento zoznam.

Ako to funguje? Každý človek by mal byť schopný urobiť týchto 6 základných cvikov. Použi ich doma, ako test. Zistíš svoje silné a slabé stránky a potom sa zameriaš predovšetkým na oblasti, ktoré to najviac potrebujú. V ideálnom prípade precvičuj všetkých 6 cvikom každý deň alebo aspoň po tvojom tréningu.

Snaž sa každý cvik robiť 30 až 60 sekúnd na každú stranu. Celá rutina by mala trvať 6 až 7 minút.

1. Forward Fold

01