Určite existujú niektoré veci, ktoré nemusíš dodržiavať striktne, aby ti to prinieslo výsledky. Tieto štyri pravidlá však musíš dodržiavať, ako by od toho závisel tvoj život. Ak ich totiž nezmeníš a nepôjdeš striktne, nikdy nedosiahneš vysnívané telo.

1. Raňajky

Preskočiť raňajky je obrovská chyba. Poriadne jedlo na ráno naštartuje tvoj metabolizmus, čo ti pomôže zhodiť pár kíl. Zahoď však všetky cereálie a podobné nezmysly, raňajky si vyžadujú bielkoviny a zdravé tuky – nie náhodou sú obľúbenou kombináciou vajíčka so slaninou.

2. Jesť zdravo je síce pekné, no aj to má svoje limity

Oriešky, arašidové maslo, avokádo, sladké zemiaky, pomarančová šťava, hnedá ryža – áno, to všetko sú výživné potraviny, no neznamená to, že nemajú kalórie. Aj pri zdravej strave si daj pozor na objemy, ktoré nakladáš na tanier.

stocksy.com

3. Kalórie neoklameš

Nie je všetko o počítaní kalórií, no matematika je jednoduchá – ak chceš zhodiť pol kila za týždeň, potrebuješ denne spáliť 500 kalórií. Znamená to, že ak ráno zabehneš 3 kilometre, spáliš asi 300 kalórií a potrebuješ ešte pri strave useknúť ďalších 200. To, že si zabeháš neznamená, že môžeš automaticky jesť koláče.

4. Ak schudneš, nesmieš sa vrátiť na staré chodníčky

Po obede si si pravidelne dopriala plechovku Coly. Potom si sa rozhodla pre zmenu a nahradila Colu vodou. Dnes máš fajn telo, no späť sa jednoducho vrátiť nesmieš. Chudnutie je o permanentných zmenách, nie je to niečo, čo robíš, kým nedosiahneš svoj cieľ. To by si sa totiž veľmi rýchlo dostala tam, kde si začala.