Chudnutie je jedným z najčastejších debát najmä nás, žien. Snažíme sa schudnúť a aj keď sme vyskúšali nespočetné množstvo diét, ktoré aj tak nepriniesli žiadnu výhru, kilá nejdú dole. Prečo je to tak?

Odzadu.sk
Staň sa blogerkou

Poukážeme na 14 najčastejších príčin, ktorých sa dopúšťame všetci. Či už tí, ktorí chcú schudnúť alebo aj tí, ktorí pribrali a nepoznajú príčinu.

pexels.com

1. Nesprávne stravovanie. K najčastejším príčinám zlého stravovania patrí najmä to, že uprednostňujeme väčšie porcie jedla. Jeme pravidelne, t.j. 5-6 krát do dňa, ale vždy veľa. Prípadne aj naopak, jeme len 2-krát do dňa a taktiež vo veľkom množstve, čo je veľkou príčinou prejedania sa, napríklad večer pred spaním. Ideálne je pravidelné stravovanie, t.j. 5-6 krát denne, ale v menších množstvách.

2. Nejeme klasické jedlá, ale vysokokalorické. Samozrejme, nikde nie je napísané, že občas nemôžeme zhrešiť a dať si do úst aj nejaký ten hamburger, hranolčeky, chipsy a iné „chuťovky“, ale treba vedieť odhadnúť správnu mieru. Ak preferujeme denno-denne vyprážané jedlá alebo iné, vysokokalorické, je jasné, že sa nám nepodarí schudnúť alebo udržať si váhu na uzde.

pexels.com

3. Preferujeme skôr sladšie jedlá s vysokým obsahom tukov a kalórií. Nesnažíme sa tým povedať, že je prísne zakázané obmedziť všetko sladké. Skôr si nájsť inú, lepšiu alternatívu toho, ako získať sacharidy a to zdravšou formou.

4. Ďalším nesprávnym variantom ako schudnúť je, že aj keď všetko dodržiavate, ako tak, stále sa vám nedarí schudnúť. Príčinou môže byť aj jednotvárna strava. To, čo sme si niekde prečítali, aké sú zdravé ovsené vločky, celozrnný chlieb, či šalát s kuracím mäsom neznamená, že je správne, ak to budeme jedávať každý deň. Snažme sa preto mať pestrú a bohatú stravu, ktorá nám do tela dá všetky potrebné vitamíny a minerálne látky, vďaka ktorým sa nám telo poďakuje a naša váha takisto.

5. Cesta k správnej a zdravej strave je niekedy veľmi spájaná aj s propagáciou výrobkov, ktoré dostaneme bežne v obchode a tvária sa, aké sú oni strašne „bio“, „light“, „bez múky, bez cukru“. Naopak, s toľkým množstvom chemicky upravených či pridaných surovín, ktoré sa naše telo snažia oklamať a tým pádom si dáme aj 3 „light“ jogurty za deň, pretože si myslíme, aké je to zdravé a že z toho nepriberieme. Opak je však pravdou.

6. Nepravidelný pitný režim je ďalšou príčinou, vďaka ktorej sa nám nedarí zhodiť potrebné kilá dole. Optimálne je vypiť minimálne 2-3 litre vody denne. Samozrejme, nie hocijakej. Ak vypijeme 2 litre ovocného džúsu, coca coly, či iných sladených nápojov, je jasné, že výsledok bude opačný. Najlepšou alternatívou je čistá voda, prípadne si dať vodu s citrónom.

pexels.com

7. Spánok. Vraví sa, že ak spíme 4 hodiny, sme rovnako unavení ako keď spíme 11 hodín. Preto ideálny spánkový režim je 6-8 hodín. S dobrým spánkom súvisí aj naša nálada, psychika či dobrý výkon.

8. Stresový faktor je častý pôvodca toho, že si niekedy ani neuvedomujeme, čo si dáme do úst. Skôr nás ovláda stres.

9. Alkohol a energetické nápoje pri chudnutí by sme mali buď vylúčiť alebo aspoň obmedziť, aby sme dostali očakávaný efekt.

10. Rýchle jedenie hltavým spôsobom – najesť sa za 10 minút a jedlo si tak ani nevychutnať je ďalšou z príčin zlého stravovania a priberania. Potravu by sme si mali vychutnať a pekne prežúvať a tak zrýchlime aj naše trávenie.

pexels.com

11. Málo pohybu – to, že sa začneme zdravšie a lepšie stravovať je len 50 % z celkového výsledku, ktorý chceme dosiahnuť. Tých ďalších 50 % môžeme získať cvičením.

12. Jedenie tak povediac zo zvyku, napr. pri TV, pri čítaní, keď pociťujete smútok alebo stres, ale nie hlad.

13. Nesprávne cvičenie – zlou technikou cvičenia dochádza k tomu, že síce cvičíme a snažíme sa, ale nevedie to k žiadnym výsledkom. Práve preto by sme mali vyhľadať odborníka, ktorý by nám mohol pomôcť a poradiť, ako správne cvičiť.

14. Myseľ – okrem toho, že sme poctiví v strave či cvičení, ku chudnutiu pomáha aj pozitívne myslenie. Netreba sa nechať ovládať negativizmom. Treba veriť vo vlastné schopnosti a byť dobre naladený, inak na požadovaný efekt môžeme zabudnúť.

Ak dosiahneme všetkých týchto 14 krokov, je viac než isté, že s chudnutím nám to pôjde jedna radosť.