Zdravé potraviny

Zdravé stravovanie je kľúčom k peknej postave a chudnutiu bez jo-jo efektu. Ak by si sa chcela vydať cestou zdravého životného štýlu, v tvojej domácnosti by nemali chýbať zdravé potraviny, ktoré sme spísali v našom predošlom článku.

To, že je niečo zdravé neznamená, že to môžeš zjesť na kilá. Nielen, že by si prijala zbytočne veľké množstvo kalórií, ale mohlo by ťa to ovplyvniť aj inak. Portály Bright Side, Healthline a The Healthy zverejnili zdravé potraviny, ktoré sa môžu stať nezdravými, ak ich budeš jesť vo veľkom množstve. Z niektorých budeš prekvapená.

Tuniak a rybí olej

Ryby a rybí olej obsahujú predovšetkým Omega-3 mastné kyseliny, ktoré vo veľkom množstve môžu spôsobiť rednutie krvi. To môže byť nebezpečné pre ľudí náchylných na krvácanie alebo tých, čo užívajú lieky na riedenie krvi.

Tuniak navyše môže obsahovať ortuť. Dôvodom sú aj veľmi znečistené oceány. Vo veľkých dávkach by mohla spôsobiť vývojové oneskorenie u detí alebo problémy so zrakom, sluchom či rečou.

Hlúbová zelenina

Kapusta, karfiol, brokolica či kel. Obľúbené druhy zeleniny, ktoré ale vo veľkom množstve narúšajú schopnosť tela absorbovať jód, čo vedie k poruchám činnosti štítnej žľazy. Brokolica môže spôsobovať aj nadúvanie a problémy s trávením.

Rastlinné mlieka

Veľa ľudí uprednostňuje rastlinné mlieka pred kravským. Mandľové, kokosové, sójové, ryžové či ovsené mlieko je spracované a obsahuje veľa pridaných cukrov. V skutočnosti obsahujú len malé množstvo rastliny alebo orechov, z ktorých sa vyrábajú.

Pokračovanie článku nájdeš na ďalšej strane.

Mohlo by sa ti páčiť

Viac z kategórieFitness