Migrény postihujú trikrát častejšie ženy ako mužov. Ide o jednostrannú pulzujúcu bolesť hlavy spojenú s citlivosťou na svetlo a hluk, často sprevádzanú zvracaním alebo nevoľnosťou.

Každý, kto už niekedy v živote mal migrénu, vie, ako to celé začína. Najskôr sa objaví len slabá pulzujúca bolesť hlavy. Časom však zosilnieva až do stavu, kedy ťa pripúta k posteli alebo záchodovej mise.

Ponúkame ti 5 overených tipov, ako zastaviť migrénu, keď je ešte v počiatočnej fáze:

  1. Rimbaba obyčajná

Túto zázračnú bylinu ľudia používajú už od nepamäti. Má veľmi špecifickú horkú chuť, ale stojí za to ju vyskúšať. Dá sa zohnať v podobe bylinného čaju alebo homeopatickej tinktúry. Čo sa týka dávkovania, bežne sa odporúča 10 kvapiek tinktúry na lačno.

Ak bolesť neustúpi, dávku treba opakovať každú polhodinu. Samozrejme, ako pri každom lieku, nie je od veci poradiť sa s lekárnikom, alebo si aspoň prečítať príbalový leták.

  1. Čaj

Špeciálne čaje určené priamo pre ľudí trpiacich migrénou, môžu priniesť nie len úľavu od bolesti, ale aj potešiť zmysly, vďaka príjemnej vôni a ešte lahodnejšej chuti. Tiež podporujú kvalitu spánku, telesnú kondíciu a celkové uvoľnenie organizmu. Zároveň slúžia aj ako prevencia pred opakovaním migrény.

Tieto čaje zväčša obsahujú medovku, mätu, železník, vŕbu, či ľubovník, čiže všetko prospešné pre náš organizmus.

  1. Kofola

Áno, správne. Kofola obsahuje kofeín a cukor, ktorý je pri migrénach viac ako vítaný. Vďaka nemu sa náš organizmus nakopne. Samozrejme, netreba to preháňať, pretože kofeín vo veľkom množstve môže spôsobiť presný opak.

S cukrom to funguje úplne rovnako. Malé množstvo pomáha, veľké sa stáva spúšťačom. Takže, platí staré známe všetko s mierou.

  1. Horúci kúpeľ

Horúca voda dokáže priam zázraky. Najideálnejšie je, ak si do kúpeľa nasypeš levanduľovú soľ. Táto vôňa poteší tvoj noštek a prinúti mozog sústrediť sa na niečo iné, ako je bolesť. Takže, stačí len vliezť do vane, zavrieť oči a relaxovať.

  1. Spánok

Jedným zo spúšťačom migrény je aj nadmerná únava. Každý by mal mať svoj spánkový rytmus, ktorý mu napomôže nie len predchádzať migrénam, ale aj k správnej funkcii organizmu. Preto, ak začneš pociťovať bolesť hlavy, neváhaj a ulož sa do postele. Po oddychu toho zvládneš omnoho viac a za kratší čas.

Prihlasujem do newslettera...

Dostávaj najlepšie novinky z Odzadu

Prihlásením sa do newslettera súhlasíte s podmienkami ochrany súkromia.