Ak patríš k ľuďom, ktorí si unavení ľahnú do postele a o hodinu si uvedomia, že aj napriek pocitu, ktorý ich ťahal k spánku, sú stále hore, potom je najvyšší čas s tým niečo robiť. Prevaľovať sa počas noci v posteli nie je dobré k ničomu. Tvoj spánok je nekvalitný, ranná nálada mizerná, a dokonca to ovplyvňuje nie len tvoju psychiku, ale aj fyzické zdravie.

Nespavosť môže spôsobovať množstvo faktorov. Stres v práci, škodlivý životný štýl, zmena prostredia, osobné problémy, množstvo myšlienok v hlave, … je ťažké so všetkým bojovať, no napriek tomu viac než dôležité. Ako si s ňou poradiť?

Vybi si energiu počas dňa

Najjednoduchší spôsob, ako padnúť do postele a skutočne zaspať je ten, že sa počas dňa čo najviac unavíš. Nie len, že pohybom spravíš niečo pre svoje zdravie a kondičku, ale aj tvoja hlava nebude tak zaťažená všetkým, čo sa v tvojom živote deje.

Cvič, choď na prechádzku, túru, tancuj, hlavne, aby si bola čo najviac v pohybe. Čím viac energie minieš počas dňa, tým menej ti ostane na nočné prebúdzanie.

Predspánkový režim

Kvalitu tvojho spánku ovplyvňuje aj to, čo bezprostredne pred ním vykonávaš. Hranie sa na počítači, pozeranie do telefónu či telky nie je to, čo ti pomôže. Aspoň 2 hodiny pred odchodom do postele zabudni na elektroniku a vytvor si svoj upokojujúci režim.

Uprac si izbu, dopraj si beauty chvíľku, čítaj knihu. Navnaď sa už na to, že prichádza čas na pokoj. Nerieš nič iné a vždy choď spať v rovnakom čase.

Pokračovanie článku nájdeš na ďalšej strane.

1 2
Prihlasujem do newslettera...

Dostávaj najlepšie novinky z Odzadu

Prihlásením sa do newslettera súhlasíte s podmienkami ochrany súkromia.