Ako často ostávaš ležať v posteli aj po zazvonení budíka? Koľkokrát stlačíš „odložiť“? Koľkokrát si povieš, že niečo spravíš zajtra alebo neskôr? Predstav si, že takéto odkladanie vecí nie je len tvojou chybou. Je totiž vedecky dokázané, že mozog sa nás snaží ochrániť od každej nepríjemnej situácie, strachu či bolesti. Je to ten hlas, čo ti povie, že máš ešte dosť času, alebo si môžeš povinnosť posunúť. 

Väčšina z nás vie, čo chce, vie aj, ako to dostať, ale ísť a pokúsiť sa o to je už iný príbeh. Spôsob, akým niečo naozaj dosiahnuť je jednoduchý, treba sa však prekonať, a práve na toto slúži 5 sekundové pravidlo.

S týmto trikom prišla Mel Robbins, ktorá tvrdí, že vo svojom veku 41 rokov mala vo svojom živote zmätok. V osobnom aj pracovnom živote. Nemala chuť vstávať z postele, púšťať sa do vecí, ktoré bolo treba spraviť. Hľadala tak niečo jednoduché, čo ju prinútiť premôcť sa. A tak jedného rána, keď je opäť začal vyzváňať budík, odpočítala si 5 sekúnd a vstala. Uvedomila si, že to nebolo tak ťažké a postupne takto začala odpočítavať čas aj pri iných činnostiach.

Pravidlo, ktoré jej už roky pomáha prekonať sa, je veľmi jednoduché: v momente, keď začneš vymýšľať výhovorky, prečo niečo nemôžeš, či prečo by si to mala odložiť počítaj od 5 späť k 1 a pusť sa do toho. Týmto postupne prerušíš zvyk odkladania vecí na neskôr. Povinnosti ťa prestanú strašiť, a vďaka tomu, že nebudeš mať na mysli to, čo všetko ťa čaká, odpadne z teba stres.

Video, kde Mel vysvetľuje, ako to celé funguje, si môžeš pozrieť tu:

 

 

Prihlasujem do newslettera...

Dostávaj najlepšie novinky z Odzadu

Prihlásením sa do newslettera súhlasíte s podmienkami ochrany súkromia.