Mnoho z nás vyhlasuje, že zdravie je to najcennejšie čo máme. A presviedčame sa o tom, že je to naozaj pravda. Veď predsa ak nie sme zdraví, nič nás neteší tak, ako keď sme vo forme a tiež ani toľko nezvládame. Dá sa s tým teda súhlasiť.

Odzadu.sk
Staň sa blogerkou

Zdravie však nie je niečo, nad čím by sme nemali kontrolu. Práve naopak. Myslím a pozorujem, že k zdraviu sa dá dopracovať. Ak človek chce. Ako? Internet a iné médiá sú plné rôznych zaručených rád. Už si iba vybrať tak, aby to sedelo práve na nás. Možno hneď myslíme na niečo super špecifické a extra. Na sebe som si však všimla, čo mi naozaj prospieva. A nie je to nič geniálne.Ide skôr o pravidelnosť a návrat k jednoduchosti. Predstavujem Vám teda štrnásť tipov, ktoré ma dávajú “ do laty“.

woman-ocean-enjoying-sun

elitedaily.com

  1. POHYB, POHYB a ešte raz POHYB. Nie je to iba o cvičení, ale o pohybe ako takom. Pohyb je totiž život. Čo sa nehýbe, stane sa mŕtve. Aj v bežnom dni máme príležitosti na pohyb, ako napríklad schody namiesto výťahu či ísť trocha peši namiesto auta ( ak sa práve neučíš šoférovať:-). Tancovanie doma na obľúbenú hudbu je napríklad moja obľúbená pohybová aktivita. Pohyb je totiž to, čo udržiava vo forme telo aj ducha a nevyrovná sa mu nič, žiadna tabletka či zázrak.
  2. STOP DIÉTAM. Niekde som čítala, že pokiaľ vieš, že takýmto spôsobom by si sa vedela stravovať celý život, tak je to ok, inak je to iba trýzeň pre telo. Napríklad, ak si maniak do sladkostí, tak ani nerozmýšľaj o tom, že hneď vysadíš úplne cukor a budeš v pohode. Nebudeš, lebo nie si zvyknutá a nie je to pre teba prirodzené. Skús radšej na začiatok nesladiť kávu a čaj a to úplne postačí, výsledok uvidíš. Daj si proste záväzok stravovať sa zdravo a tvoje telo ti už povie, ako na to, ono totiž vie, ako na to. A hlavne pravidelne.
  3. SPI. Tento bod je oveľa dôležitejší, než si myslíme. Nevyspatý človek – nie zdravý človek.Treba sa prispôsobiť svojmu biorytmu a odspať si svoje, aby mohol organizmus naplno fungovať. Niekedy pre to bude potrebné obetovať svoj obľúbený seriál či nejakú tú party. Ale čo by človek nespravil pre svoje zdravie…

    sleeping

    foto: tumblr

  4. DÝCHAJ. Dýchanie je asi to posledné, čo si všímame a uvedomujeme , no práve to najdôležitejšie pre život. Bez neho totiž nevydržíme doslova ani pár minút. Skús si aspoň raz denne uvedomiť na chvíľu svoj dych vďaka ktorému si nažive. Ako hovoril lektor shiatsu masáže: “ Keď bolí, tak dýchaj. Keď nebolí, tak nedýchaj…“
  5.  Tvrdo PRACUJ. Keď si v práci alebo robíš niečo doma, tak to rob naplno a poriadne, oddychovať budeš potom a aj si to patrične vychutnáš, keď to bude dobre spravené. Cítiť sa nevyužitý je  nepríjemné a neprospešné.
  6. ODDYCHUJ. Aktívne aj pasívne. Normálne si na to vyhraď čas. Rozlišuj, kedy potrebuješ medzi ľudí a kedy radšej ostať doma a čítať si či meditovať. Hlavne, aby si vedela kedy vypnúť.
  7. PI. Vždy a všade. Ja si napríklad večer k posteli pripravím veľký pohár s vodou a tak ho hneď ráno vypijem. A bez fľaše s vodou sa nikam nepohnem. Plus zvyk“ čajíčkovať “ a už máš v sebe potrebné množstvo tekutín. Treba si na tom naozaj dať záležať, pitným režimom vyriešiš mnohé zdravotné problémy.

    WOMAN DRINKING WATER, CLOSE UP

    foto: tumblr

  8. JEDZ čo najviac ovocia a zeleniny. Už či ťa to ťahá  k mäsu alebo si skôr sacharidový typ, ovocie a zelenina denne na tanieri ešte nikomu neublížilo, skôr naopak. Pokiaľ si vypestuješ tento zvyk, zavše zobkať tieto zdravé pochutiny, výsledok na zdraví a forme pocítiš skoro.
  9. CHODIEVAJ čo NAJVIAC VON na vzduch. Urobí to dobre tvojmu telu aj mysli a dobije to baterky. Poriadne sa teda poobliekaj a vyraz von ak je možnosť. A nezabudni pri tom dýchať.
  10. Daj si POZOR na nachladnutie a starostlivo sa obliekaj. Predpokladám, že obdobie holého pupka máš za sebou a vieš, aké dôležité je mat najmä krížovú oblasť chránenú pred chladom. Nohy v teple, to je základ. Keď už  predsa len ochorieš, vylež to. Nevyležaná chrípka nie je sranda. Inak sa ale nestaraj o choroby,nemysli na ne a už vôbec sa o nich nerozprávaj s priateľmi. Zaujímaj sa o zdravie, nie o choroby.
  11. KONÍČKY sú riešenie. Ak by niekto nevedel, je to tá činnosť, pri ktorej zabúdaš na čas a cítiš sa úplne skvele a sama sebou. Je to dôležité na odreagovanie, preladnie mysle a celkový pocit naplnenia.
  12. Nevyhýbaj sa ALKOHOLU. Nie je dôvod sa mu úplne vyhýbať, pokiaľ poznáš mieru a piješ príležitostne s priateľmi. Nenadarmo sa pripíja na zdravie…
  13. SMIECH vytvára v tele procesy ako pri cvičení. Kto kedy sa už ciítil zle, keď sa smial. Vtedy si v prítomnom okamihu a nič neriešiš. A to je, sakra, dôležité pre udržanie pevného zdravia.
  14. STRES. Najväčší nepriateľ. Omnoho  väčší než klobása či pár cigariet na dobrej grilovačke. Vzniká  vtedy, keď sa bránime realite a neprijímame ju, hneváme sa,že nie je taká ,akú by  sme chceli. Prijímať veci a najmä ľudí, takých,akí sú, chce cvik. No jednoznačne to stoji za to. Zdravie je totiž to, o čo sa skutočne oplatí starať.