To, aké je zdravie vzácne si človek začne uvedomovať, až keď je chorý. Nie nadarmo sa všade píše o tom, že aj drobné vylepšenia každý deň, môžu mať veľké dopady na zlepšenie zdravia, čiže aj malé úpravy v životnom štýle produkujú veľké výsledky. Pre inšpiráciu ti ponúkam 14 jednoduchých spôsobov, ako byť zdravšia každý deň.

1Rozhýb sa
Môžeš začať tým, že začneš chodiť do práce na bicykli alebo pešo. Zakúp si švihadlo a skáč na ňom aspoň päť minút denne alebo si vytvor playlist so svojimi obľúbenými pesničkami a zatancuj si. Choď sa prejsť do kuchyne na šálku čaju alebo sa prejdi po kancelárii, hlavne neseď na zadku.

2. Schlaď sa
Hoci je horúca sprcha to, po čom túžiš večer pred tým, než si ľahneš do postele, môže byť v skutočnosti škodlivá pre zdravie tvojej pokožky a vlasov. Ak sa ti zdá ľadová sprcha príliš drastické riešenie, skús si nájsť zlatú strednú cestu na schladenie organizmu alebo si studenú sprchu pusti 2 minúty pred tým, než z nej vyjdeš. Takéto ochladenie spôsobí, že sa tvoje telo prekrví a celkovo nabudí.

3. Ponaťahuj sa
Celý deň venuj pozornosť svojmu telu, natiahni sa keď máš pocit, že si unavená alebo sa len potrebuješ prebudiť a nakopnúť. Vyskúšaj si ráno pozdrav slnku hneď ako sa zobudíš a vnímaj ako ti krv prúdi celým telom. Vydrž v tejto pozícii tak dlho, ako budeš môcť.

4. Rozhliadni sa okolo
Až sa nabudúce budeš prechádzať po ulici, odlož telefón a pozoruj veci okolo. Všímaj si detaily architektúry, dívaj sa na veci, ktoré zvyčajne prehliadaš. Zastav sa na chvíľu, kým vojdeš dnu a poobzeraj sa okolo seba, aký je svet krásny.

5. Hydratuj
Vypi ešte jeden pohár vody navyše každý deň. Skús vypiť pohár vody pol hodiny pred každým jedlom. Často sa mylne nazdávame, že sme hladné, a pritom si stačí dať pohár vody a budeš sa skutočne cítiť plnšie. Ako sa hovorí smäd je prezlečený hlad.

6. Zamiluj si citrusy
Daj si šálku teplej vody s citrónovou šťavou v dopoludňajších hodinách. Výhody popíjania nápoja bohatého na antioxidanty sú početné: prirodzene alkalizuje telo, znižuje zápal, podporuje trávenie a zvyšuje energiu a to je len časť pozitívnych účinkov citrusov.

7. Buď za jedno s prírodou
Či už to znamená pauzu v kancelárie a postáť pár minút na slnku, prebudiť sa trochu skôr, aby si sa prešla okolo bloku alebo len tak išla na vzduch za ranného úsvitu, to všetko je dobré. Príroda má pozitívne prínosy pre zdravie, ktoré sú dobre zdokumentované a štúdie naznačujú, že pobyt v prírode môže zmierniť depresie, zvýšiť kreativitu a dokonca posilniť imunitný systém.

8. Choď po schodoch
V práci alebo doma si vždy môžeš zvoliť ísť po schodoch namiesto výťahu. Prejdi sa domov pešo. A keď už sme pri tom, aplikuj trochu tréningu do svojho tela. Pred tým než urobíš krok, zabor nohu pevnejšie do podlahy, čo umožňuje lepšiu stabilitu na vykročenie ďalšou nohou.

9. Dbaj na správne držanie tela

Zlé držanie tela má veľa negatívnych vplyvov na zdravie vrátane chronických bolestí svalov, bolesti hlavy a dokonca aj zlej nálady. Vzpriamené sedenie má v skutočnosti osvedčený pozitívny vplyv na tvoje fyzické či psychické zdravie.

10. Uvedomuj si čo ješ
Mnohé z nás majú vo zvyku jesť pred televízorom, alebo len bezmyšlienkovite do seba nahádzať jedlo. Snaž sa spomaliť stravovanie, zameraj sa na chuť, konzistenciu a potešenie z jedla. Keď je to možné, jedz pri stole so všetkými spoločne.

11.Medituj
Najlepší čas na meditáciu je hneď ráno pred tým, než si dáš kávu a večer pred večerou. Urob si čas sedieť ticho a zavri oči. Nájdi si pohodlné miesto na sedenie, sústreď sa na pozitívne myslenie, zameraj sa na hlboké dýchanie, alebo nechaj len tak myseľ blúdiť.

tumblr_oaxivmhSPN1u0o9zqo1_500

foto: tumblr

12. Zhasni

Vypni všetky svoje technológie 15 až 30 minút pred spaním. Dokonca aj niečo také neškodné ako kontrola tvojho telefónu tesne pred spaním ti môže narušiť spánok, pretože jas obrazovky rozruší optické nervy a tvoj spánok môže byť menej pohodlný. Daj si telefón do režimu“Lietadlo“.

13.Dopraj svojim očiam pauzu
Oční odborníci odporúčajú pravidlo 20-20-20 s cieľom zachovať zdravie očí, znížiť namáhanie zraku a znížiť očné bolesti hlavy. Za každých 20 minút, ktoré tráviš na počítači pozeraním do obrazovky sa minimálne 20 sekúnd pozeraj na niečo, čo je 20 stôp ďaleko.

14.Dostatok spánku
Nedostatok spánku je jedným z najviac konzistentných ukazovateľov zlého zdravotného stavu. Mala by si si dopriať aspoň sedem až osem hodín spánku. Ak si nie si istá koľko hodín spánku potrebuješ, pozoruj svoje telo a nálady každý deň a vylaď ich zodpovedajúcim spôsobom.

Ešte stále premýšľaš či to môže fungovať? Skús tieto rady aplikovať už od zajtra aj na sebe a uvidíš, že výsledky sa odzrkadlia aj na tvojom zdraví. Nezabúdaj, že v zdravom tele zdravý duch.

 

 foto: tumblr