Všade, kam sa pohneš, počuješ frázu, že život je krátky. V preklade to znamená, že žijeme preto, aby sme si to užili a nie, aby sme sa trápili. Negativity je všade navôkol dostatok a je len na tebe, či sa rozhodneš sústrediť na to dobré alebo nie.

Na to, aby si zostala vnútorne pozitívne naladená, je fajn do svojho života aplikovať týchto 11 bodov.

  1. Usmievaj sa – zakaždým, keď sa rozhodneš pozdvihnúť kútiky úst, a ukázať zúbky, v tele sa ti uvoľnia endorfíny, čo sú chemické látky, ktoré prinášajú pozitívne a dobré pocity.
  2. Smej sa nahlas – Existujú chvíle kedy nevieš, či skôr plakať alebo sa smiať. Zvoľ si možnosť číslo dva, a tvoj deň sa hneď rozžiari a situácia odľahčí.
  3. Buď vďačný– nikdy nezabúdaj na to všetko, za čo si vo svojom živote vďačný. Ani nevieš koľko ľudí, by chcelo byť na tvojom mieste a mať to čo ty. Preto si váž každý ďalší deň, do ktorého sa prebudíš, a teš sa z neho!

    unsplash.com

  4. Choď do prírody – už len 5 minút na čerstvom vzduchu ti pomôže uvoľniť sa a zrelaxovať. Príroda je miesto, ktoré pôsobí priam magicky na stres a pomáha nám zabudnúť na každodenné starosti.
  5. Vnímaj svoje pocity – Niekedy sa cítime rozrušení, práve vďaka tomu, že ignorujeme svoje emócie. Jednou z najlepších vecí, ktoré pre seba môžeš urobiť je, že ich budeš vnímať a zároveň prijímať. Rešpektuj skutočnosť, že tvoje pocity majú určitý dôvod.
  6. Rozmaznávaj sa- na to aby si mohla lásku šíriť, potrebuješ ju najskôr prechovávať voči sebe samej. Zaslúžiš si to a niekedy je trocha sebelásky všetko, čo potrebuješ. Dopraj si hodinu v kúpeľoch, pospi si, choď sa najesť do svojej obľúbenej reštaurácie, rob jednoducho to čo miluješ!
  7. Ži v prítomnom okamihu – tu a teraz je ten najlepší čas na svete. Nie je žiadnym tajomstvom, že myseľ človeka dokáže blúdiť kade-tade, a ak sa snažíš vyriešiť veci, ktoré sa v danom momente práve nedejú, zbytočne sa stresuješ. Daj si záväzok, že sa budeš sústrediť na prítomnosť.

    unsplash.com

  8. Poznaj svoje hranice- Niekedy sa musíš postaviť sama za seba. Vedieť, čo si schopná tolerovať a čo nie. Iba vtedy si k sebe skutočne úprimná, a to je tá najlepšie cesta k zdravému sebavedomiu.
  9. Spomaľ – Uvoľni sa. Nežeň sa neustále za niečím, zastaň na chvíľu a vychutnaj si krásu cesty do školy či práce. Zhlboka sa nadýchni a spomaľ.
  10. Obmedz toxické situácie – v našom živote sa niekedy vyskytnú ľudia, ktorí s nami nemajú tie najlepšie zámery. Takýchto ľudí zvykneme nazývať „toxickými“. Zisti, kto v tvojom okolí ti berie viac energie ako dáva, a obmedz nepríjemných ľudí a situácie.
  11. Rozširuj radosť – každý z nás má niečo, čo môže svetu ponúknuť. Dávať, nám väčšinou prináša viac radosti ako prijímať. Preto obdaruj druhých, tým čoho máš dostatok. Či už je to úsmev, kompliment, pomoc alebo nejaké iné materiálne veci, výber je na tebe.

„Všetko čo sme, je výsledkom toho, čo sme si mysleli.“ 

-Buddha


 

Zdroj: powerofpositivity.com