Ak chceš niečo zmeniť, najdôležitejšie je začať. Počas nasledujúcich 100 dní sa riaď týmito 60 krokmi. Po 100 dňoch vyhodnoť, či si úspešnejší, pokojnejší, šťastnejší a vyrovnanejší. Ideš do toho?

Upratovanie

  1. Zbav sa vecí, ktoré už nevyužiješ. V rámci triedenia vecí si v nich sprav poriadok – usporiadaj si dôležité dokumenty, knihy a pod.
  2. Začni sa riadiť pravidlom, že všetko po použití vrátiš späť na svoje miesto.
  3. Spíš si zoznam vecí, ktoré v domácnosti plánuješ urobiť už dlhšie (napr. vymaľovanie izby, či výmena žiarovky) a zrealizuj ich.

Šťastie

  1. Každý deň si na papier napíš minimálne 5 vecí, za ktoré si vo svojom živote vďačný.
  2. Napíš si zoznam 20 malých, ľahko zrealizovateľných cieľov a počas nasledujúcich 100 dní ich všetky splň (napr. zájsť do novej kaviarne, niekoho navštíviť, uvariť nejaké jedlo…)
  3. Začni si viesť denník, do ktorého si budeš zapisovať svoje pocity – čo ťa potešilo, prečo si mal negatívne pocity, čo sa ti podarilo a nepodarilo…
  4. Aspoň raz denne sa poriadne zasmej.

unsplash.co,

Sebarozvoj

  1. Vyber si nejakú náročnú knihu z oblasti, ktorá ťa zaujíma a prečítaj ju.
  2. Každý deň sa nauč niečo nové (cudzie slovo, výraz v cudzom jazyku, nový postup…)
  3. Počas nasledujúcich 100 dní zraz sťažovanie sa na najnižšiu možnú mieru. Negatívne myšlienky vedú k negatívnym výsledkom.
  4. Vyhlás vojnu odkladaniu budíka na neskôr. Vstaň hneď, ako zazvoní, otvor okno a trocha sa rozhýb.
  5. Každé ráno venuj pár minút tomu, že napíšeš na papier myšlienky, s ktorými vstávaš. Aby si sa pozitívne naladil, napíš si, načo sa dnes tešíš.
  6. Sústreď sa na to, čo chceš dosiahnuť a akou osobou sa chceš stať.

Peniaze

  1. Veď si počas týchto 100 dní presný rozpočet. Zaznamenaj všetky svoje príjmy a výdavky, aj tie najmenšie. Budeš príjemne prekvapený, aký prehľad tým získaš.
  2. Nájdi si na internete 10 finančných rád, ktoré ti budú vyhovovať a riaď sa nimi (napr. chodiť na nákupy s obmedzenou hotovosťou).
  3. Ak platíš hotovosťou a nie kartou, z výdavku v minciach si vždy niečo odlož bokom. Uvidíš, aká pekná suma sa ti za 100 dní nazbiera.
  4. Nekupuj si nič, čo nie je naozaj nevyhnutné. Šetri.
  5. Poobzeraj sa po možnosti dodatočného príjmu. Je viacero možností privyrobiť si prácou z domu, či zabezpečiť si pasívny príjem.
http-rebloggy-com-post-love-life-fashion-hippie-hipster-vintage-boho-indie-fun-money-travel-peace-world-95671306105-ml9ehb7gdywgfczcj60j7yqr1bpgh8ik2bvlb6tiw4

Zdroj: redwigwam.com

Časový manažment

  1. Začni využívať to-do listy.
  2. Aby bolo tvoje plánovanie úspešné, zisti a zapíš si, koľko ti jednotlivé činnosti trvajú.
  3. Zredukuj činnosti, ktoré ti nič neprinášajú na minimum.
  4. Identifikuj svojich najväčších požieračov času a čo najviac ich zredukuj (napr. Facebook, TV a pod.)
  5. Povedz rázne nie multitaskingu. Vždy sa sústreď len na jednu dôležitú úlohu a do ďalšej sa pusti, až keď ju dokončíš.
  6. Každý večer si naplánuj svoj nasledujúci deň.
  7. Ako prvú činnosť dňa si naplánuj vždy tú najnáročnejšiu a najhoršiu úlohu. Zbav sa jej čím skôr.
  8. Každých 7 dní si v denníku zodpovedaj na nasledovné otázky: Čo som dosiahol? Čo mi nevyšlo? V čom som sa zachoval správne?
  9. Ako poslednú pracovnú činnosť si každý deň naplánuj upratanie svojho pracovného stola. Ráno sa tak budeš môcť pustiť do práce s oveľa príjemnejším pocitom.
  10. Spíš si zoznam svojich prísľubov a záväzkov. Červeným perom vyškrtni všetko, čo ti buď nerobí radosť, alebo ťa neprivádza bližšie k tvojim cieľom.
  11. Pred začiatkom každej novej úlohy sa spýtaj sám seba, nakoľko je pre teba dôležitá. Odpovedi prispôsob čas, ktorý jej venuješ.

pexels.com

Zdravie

  1. Ak každý deň zredukuješ príjem kalórií len o 175 kcal, za 100 dní zhodíš 2,5 kg.
  2. Do svojho jedálnička zaraď na každý deň zeleninu.
  3. Minimálne 1x denne si dopraj nejaké ovocie.
  4. Začni používať zdravé alternatívy zdraviu škodlivých potravín.
  5. Ak potrebuješ pár kíl zhodiť, použi trik jedenia z menších tanierov. Menší tanier sa zdá byť plným aj pri menšom množstve potravy.
  6. Ak máš rád džúsy, pi len tie 100%-né.
  7. Nepi žiadne sladené nápoje, najzdravšia je neochutená voda.
  8. Napíš si zoznam 10 zdravých a chutných raňajok a striedaj ich.
  9. Napíš si zoznam 20 ľahkých a zdravých jedál, ktoré môžeš konzumovať na obed a na večeru. Každý deň si z tohto zoznamu dopraj niečo iné.
  10. Vytvor si zoznam 10 ľahkých snackov.
  11. Vždy ku koncu týždňa si sprav jedálniček na ďalší týždeň.
  12. Veď si denník konzumovaných jedál, pomôže ti to ovládať svoje chute.
  13. Každý deň venuj minimálne 20 minút nejakej pohybovej aktivite.
  14. Každý deň sa pokús atakovať odporúčanú hranicu 10 000 krokov.
  15. Monitoruj svoju váhu na týždennej báze.
  16. Každú hodinu vypi pohár vody. Existujú už aj appky, ktoré ťa na to upozornia.
  17. Každý deň venuj niekoľko minút modlitbe, či meditácii.
slide_345531_3617171_free

Zdroj: huffingtonpost.com

Vzťahy

  1. Každý deň si napíš jednu dobrú vlastnosť svojho partnera.
  2. Zaznamenávaj svojich 100 dní na fotky. Daruj ich aj ľuďom, ktorí na nich sú.
  3. Nezabúdaj na slová ako mám ťa rád, ľúbim ťa, ďakujem, že si, potrebujem ťa… A prepáč. Každý deň tiež niekomu venuj aspoň jedno objatie.
  4. Zameraj sa na vyhľadávanie nových ľudí.
  5. Ak ťa niekto nahnevá, nereaguj hneď. Dopraj si čas na vychladnutie.
  6. Vyhľadaj ľudí, s ktorými si už dávno nebol v kontakte a chýbajú ti.
  7. Nesúď druhých.
  8. Každý deň urob aspoň jeden dobrý skutok. Môžeš napr. prispieť do nejakého združenia, pomôcť v útulku, či zaplatiť niekomu za tebou kávu.
  9. Nešetri chválou a pochvál každého, kto si to zaslúži.
  10. Buď dobrým poslucháčom. Ak je to tvojím zlozvykom skákať druhým do reči, snaž sa to obmedziť.
  11. V každom človeku sa snaž nájsť niečo dobré.
  12. S nikým sa neporovnávaj.
  13. V činoch druhých ľudí hľadaj ich dobré úmysly.
  14. Všetko rob na 100%, najlepšie, ako vieš a ver, že to tak robia aj druhí.

stocksy.com

Zdroj: treat-depression.com,