„If you correct your mind, the rest of your life will fall into place.“ -Lao Tzu

1. Rutina

Dodržiavanie rutiny je skvelý spôsob ako udržať veci pod kontrolou, obzvlášť ak máš nejakú mentálnu chorobu, pretože tie môžu byť poriadne mätúce. Vtedy je najlepšie mať niečo, o čo sa môžeš „oprieť“. Rutina ti zaručí niečo ako základ dňa, ciele ktoré chceš dosiahnuť, úlohy ktoré musíš urobiť a pod. Tu je ale dôležité nedávať si príliš vysoké ciele, hlavne ak sa cítiš dlhšiu dobu zle. Napr. nedáš si cieľ že chceš ísť behať, keď si doteraz ani nevyšla z postele. Tvoje ciele by mali byť dosiahnuteľné, aby si ich mohla spraviť, byť na seba hrdá a cítiť sa potom lepšie. Určite rátaj s tým že sa ti nepodarí všetko, aj ty si len človek a teda môžeš raz za čas niečo pokašľať.

2. Odreaguj sa

Využi svoju energiu na niečo, čo presmeruje tvoje myšlienky inam. Je strašne ťažké urobiť niečo produktívne, správne a v konečnom dôsledku zdravé pre seba ak si na tom zle. Ale niekedy je práve odreagovanie to, čo potrebuješ. Skús si prečítať nejakú dobrú knihu, pozrieť zaujímavý film, maľovať, písať… Všetky tieto veci sa ti robia oveľa ľahšie keď sa cítiš dobre. Aj keď na to niekedy nie je čas, snaž sa nájsť si aspoň chvíľu na to, aby si urobila to čo ťa baví, pri čom „vypneš“ a na chvíľu zabudneš na svoje problémy. Ber to ako prevenciu.

Zobraziť celú galériu (6)
zdroj: unsplash.com

zdroj: pexels.com

3. Vždy mysli v prvom rade na seba

Tvoje zdravie, bezpečie alebo šťastie je vždy na prvom mieste. Nehovorím aby si nepomáhala ostatným, ale na to, aby si niekomu pomohla, musíš byť najprv sama v poriadku.

4. Choď skôr spať, pi veľa vody

Myslím že toto vôbec netreba vysvetľovať. 2 najzákladnejšie pravidlá ktoré sú dookola omieľané a asi najdôležitejšie zo všetkých.

5. Urob si čas aby si všetko spracovala

Dnešná doba je strašne uponáhľaná. Všetko sa deje strašne rýchlo, vždy sa niekam ponáhľame a stále niečo riešime. Nájdi si apoň chvíľku na to, aby si si uvedomila čo sa deje, čo si dosiahla, čo chceš dosiahnuť, čo ľutuješ, čo by si chcela zmeniť a hlavne ako sa cítiš.

6. Meditácia

Pravidelnou meditáciou sa naučíš odbúravať zlé myšlienky, vytvoríš si odstup a vyčistíš myseľ.

Zobraziť celú galériu (6)
zdroj: unsplash.com

zdroj: pexels.com

7. Hovor o svojich pocitoch

Niektorým ľuďom robí problém zveriť sa, ale v momente keď tak urobíš ti padne obrovský kameň zo srdca. Zdôver sa niekomu, komu plne dôveruješ a ak sa bojíš zdôveriť niekomu face to face, skús nájsť niekoho na internete. Existuje veľa stránok kde si anonymne ľudia pomáhajú, riešia problémy o ktorých by sa normálne báli hovoriť.

8. Buď s ľuďmi ktorých máš rada

Pretože tvoje okolie a hlavne ľudia s ktorými tráviš svoj čas majú na teba veľký vplyv.

9. Čítaj si pozitívne, motivačné citáty

zdroj: pinterest.com

10. Nezabúdaj na svoje sny

Vytvor si plány, niečo ako checklist všetkého čo chceš stihnúť. Tak budeš mať aspoň predstavu o tom, čo chceš robiť, kam chceš ísť, čo chceš skúsiť a zbavíš sa chaosu ktorý máš v hlave ohľadom svojej budúcnosti.

Prihlasujem do newslettera...

Dostávaj najlepšie novinky z Odzadu

Prihlásením sa do newslettera súhlasíte s podmienkami ochrany súkromia.