Prinášam ti malý návod na to, čo môžeš urobiť, ak si práve zažila rozchod so svojim priateľom. Ak si práve teraz myslíš, že už nič nezvládneš alebo že už nič nechceš robiť, mala by si si ho prečítať. Aspoň na chvíľu prestaneš plakať a uvedomíš si, že si výnimočná osoba. 🙂 

Krok 1: Udrž si stabilný hlas v rozhovore s ním. Má to mimoriadny význam, pretože ak by si hneď začala kričať alebo sa nekontrolovateľne „opúšťať“, nebolo by to to pravé. Keď ťa opustil, nechaj ho ísť a nerob zo seba zúfalku.

Krok 2: Nesleduj svoj telefón. Ak ťa opustil, už ti nezavolá, nenapíše a pravdepodobne ti už nepríde SMS s tým, že sa máte stretnúť. Nekontroluj svoj mobil a užívaj si čas offline.

Krok 3: Postaraj sa o seba. Ja viem, nechce sa ti spať, nechceš jesť a vôbec nič ťa nebaví. Ale to nie je najlepšie riešenie. Musíš sa dať do poriadku a tak je najlepšie to, ak si napustíš horúcu vaňu, vyberieš si najkrajšie oblečenie a budeš robiť to, čo miluješ. Zaslúžiš si to.

Krok 4: Dobre sa vyspi. Oddych je to, čo tvoje telo po tejto udalosti potrebuje. Načerpáš viac energie a budeš cez deň (normálne) fungovať.

Krok 5: Tráv čas tam, kde sa ti najviac páči. Môže to byť lavička v parku, môže to byť vaša záhrada pri dome, môže to by knižnica alebo kaviareň. Ak ti to urobí radosť, choď do obchodov a niečo si kúp.

Krok 6: Po troch dňoch od rozchodu sa asi nebudeš cítiť lepšie, no za to budeš mať viac času na to, aby si svoju myseľ zamestnala niečím iným. Venuj sa škole, choď si zacvičiť, pomáhaj rodičom alebo si nájdi brigádu.

Krok 7: Dobre sa vyspi. Spánok, spánok a znovu spánok. Je veľmi dôležitý.

Krok 8: Nepokúšaj sa o nič, čo by ti mohlo ublížiť. Piť alkohol, porezať si žily alebo vyskúšať cigarety – to nie je spôsob na to, ako na neho zabudnúť. Pomôže to len na chvíľu a potom sa budeš cítiť ešte horšie.

Krok 9: Nakúp si potraviny. Možno je teraz ten čas, myslieť na seba a na svoje zdravie. Pridaj do svojho jedálnička viac ovocia, zeleniny, bielkovín a horkej čokolády. Budeš mať oveľa viac energie, urobíš službu svojmu telu a budeš mať zo seba lepší pocit.

Krok 10: Možno si ho z hlavy dostala a možno nie. Možno sa občas chvíľu cítiš, že je všetko za tebou a inokedy sa cítiš, že nie si dostatočne dobrá. Môžeš sa po tomto všetkom cítiť tak, ako chceš. Máš na to právo, ale pravda je, že nemôžeš plakať. Veď on si nezaslúži tvoje slzy.

Zdroj: thoughtcatalog.com

Komentáre