Ako sa vyrovnať s rozchodom

Užili sme si leto a pokožku čaká ďalšia záťažová skúška – vlhké sychravé dni, občas mráz. Múdra žena sa na to pripraví už dnes. Čo jej pleť potrebuje?

V prvom rade hydratáciu. Tá je alfou a omegou v každom ročnom období. Nielen pleť na tvári, ale celá pokožka potrebuje byť dostatočne „zavlažená“, aby bola pružná, dobre vyzerala a nebola náchylná na rôzne poranenia. Takže to chce vodu, ale aj kolagén, kyselinu hyalurónovú, oleje a svoje urobia aj potraviny z kuchyne a bylinky.

Aké potraviny nejesť pri chudnutí
zdroj: Unsplash/Toni Koraza

10 tipov pre fit pleť

1. Slnko „zjedlo“ kolagén

Blahodarné slnečné žiarenie, vďaka ktorému sme si dopriali aj dávku dôležitého vitamínu D, pripravilo pleť o slušnú dávku kolagénu. „Je to  bielkovina, ktorá predstavuje základnú stavebnú hmotu pre naše podporné tkanivá. Slnečné lúče spolu s ďalšími vplyvmi prostredia a starnutím sa podieľajú na jej poškodzovaní až rozklade. Riešením môže byť zvýšená konzumácia potravín s esenciálnymi mastnými kyselinami a perorálne užívanie vysokokoncentrovaného morského kolagénu, ideálne v hydrolyzovanej tekutej forme,“ radí MUDr. Svetlana Šefčíková z Bellesa Piešťany, odborná konzultantka pre Pharma MKL.

Do jesenného a zimného jedálnička si treba zaradiť:

  • ľanové semienka,
  • morské ryby,
  • morské riasy (napríklad spirulinu, je dobrým zdrojom medi, minerálu dôležitého na tvorbu kolagénu).

2. Podpora vďaka vitamínu C

Čoraz viac klinických štúdií dokazuje význam perorálneho užívania hydroizolovaného kolagénu. Sú to molekuly malej veľkosti, ktoré sa cez tráviaci trakt dostávajú ďalej do celého organizmu a zabezpečujú kolagén na všetkých miestach, kde chýba.

Vedci prišli aj na to, že vstrebávanie kolagénu podporuje vitamín C, takže sa odporúča užívať spolu s ním.

Aj s podporou vitamínu C nejaký čas trvá, kým sa účinky užívania kolagénu prejavia. Určite teda nezaškodí začať si ju dopriavať už koncom leta, aby bola pleť dobre hydratovaná v priebehu jesene a zimy.

Prestať používať make-up
zdroj: Unsplash/Fleur Kaan

3. Hydratačný gél na báze oleja

Hydratáciu a ochranu pokožky zvonka zabezpečuje kvalitný hydratačný krém. Chladnejšie dni si vyžadujú kozmetiku na báze oleja. Na pokožke vytvára ochranný film, ktorý v nej udržiava vlhkosť. Vhodný je kokosový, mandľový alebo avokádový olej, ideálne v bio kvalite a vo vysokej koncentrácii.

„Ak je olej kombinovaný aj s beta glukánom, pokožka je hydratovaná a chránená dvojnásobne. Zároveň sa rýchlejšie zregenerujú prípadné poškodenia, pretože beta glukán je osvedčený rejuvenizátor,“ dopĺňa Ing. Adrián Doboly z biochemického laboratória Natures.

4. Zamerané na ruky

Pokožka rúk musí odolávať nástrahám počasia rovnako ako tvár, preto si zaslúži zvláštnu pozornosť a starostlivosť. Aj tu platí, že najlepšiu ochranu a hydratáciu zaručia mastnejšie krémy a najmä maslá s obsahom prírodných olejov.

5. Špeciálna pozornosť pre pery

Najjemnejšia pokožka na tvári nie je na očiach, ale na perách. Práve na nich sa okamžite prejaví nedostatok tekutín, ale aj vplyv vetra, vlhkosti alebo zimy.

O pery sa treba špeciálne starať. Zaslúžia si rozmaznávanie balzamom v bio kvalite, vyrobeným z kokosového oleja, včelieho vosku či panenského mandľového oleja. Vtedy budú nielen vláčne a chránené, ale vhodný balzam môže pomôcť urýchliť hojenie popukanej kože na perách aj riešiť problém s herpesom.

Popraskané pery
zdroj: Pexels/Tima Miroshnichenko

6. Škodlivé prechody

Pleti veľmi škodia prechody z chladného vlhkého prostredia, ktoré je na jeseň a v zime vonku, do teplého, občas prekúreného a najmä presušeného interiéru. Aby šoky medzi prostrediami neboli také zásadné, je fajn v zime interiéry zvlhčovať. Pomôžu zvlhčovače vzduchu alebo aspoň mokré uteráky na radiátoroch.

7. Horúca voda nie je pomocník

Aj keď nás v zime láka dať si horúcu sprchu alebo vaňu, s teplotou vody to netreba preháňať. Chce to buď vodu nižšej teploty, alebo iba krátke horúce sprchy. Inak hrozí, že pokožka bude šupinatá a môže svrbieť.

Niečo iné je dopriať si dvakrát do týždňa regeneračný pobyt v termálnej vode. Ten sa v zime odporúča. Samozrejme, pleť po ňom treba opláchnuť čistou vodou a pokožku celého tela ošetriť kvalitným hydratačným olejom.

zápal intímnych partií
zdroj: Pexels/Leah Kelley

8. Špeciálne čistenie

Na jeseň a v zime sa menia aj rituály čistenia pleti. Je dobré prejsť na krémový odličovač a tonikum vymeniť za jemnú hydratačnú hmlu. Peeling je stále na programe týždňa, dôležité je, aby bol jemný. V tomto ročnom období je vhodný čas aj na chemický peeling.

Na rozdiel od hutných krémov sú v zime vhodné ľahké vyživujúce pleťové masky.

9. Odľahčenie domácimi maskami

Pomoc pre pleť v zime nájdete aj vo svojej kuchyni. Mastná pleť ocení masku z nastrúhaného jablka, lyžice medu a lyžičky mletej škorice. Všetko dobre zamiešajte a nechajte pôsobiť 30 minút. Pomôže aj maska z dvoch lyžíc bieleho jogurtu a kocky droždia.

Suchej pleti zas prospeje maska z prezretého banána, ktorý popučíme a zmiešame s extra panenským olivovým olejom a žĺtkom. Aj v tomto prípade sa dá olej nahradiť bielym jogurtom.

Žena si natiera pleť
zdroj: Pexels/ROMAN ODINTSOV

10. Naparovanie

Na metódu, ktorú často používali predchádzajúce generácie žien – naparovanie –, v posledných rokoch zabúdame. A je to škoda. Môžete do nádoby dať napríklad 3 lyžice sušených kvetov harmančeka a lyžicu mätových lístkov. Zalejte ich horúcou vodou, 5 minút počkajte, potom si cez hlavu prehoďte uterák a nad nádobou sa naparujte 10 až 15 minút. Harmanček upokojí podráždenia a podporí hojenie prípadných rán, mäta zase stiahne zväčšené póry.

Na záver pleť ošetrite hydratačným krémom na báze oleja.

Mohlo by sa ti páčiť

Viac z kategórieBeauty